Wat voor een zadel is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanne0302

Wat voor een zadel is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 14:42

Hoi allemaal,

De vriend van mijn moeder kwam thuis met een zadel dat hij zomaar op een markt had gekocht. Zonder te weten wat voor maten het had en hoe veel hij waard is.

Nu ben ik nou ook niet bepaald een expert, dus hoop ik dat jullie mij er misschien wat over kunnen vertellen?

Het is een 17 inch, ik denk, kunststof dressuurzadel met ik gok een medium boom (?) van het merk knight rider.

Ik heb zelf het idee dat het een zadel voor een grote pony is, maar dat is een wilde gok.

Het zadel was één keer gebruikt (ziet en ruikt ook nieuw) maar de beugelriemen en beugels en singel (80 cm stoffen) zijn wel gebruikt, maar netjes)

Kunnen jullie mij vertellen op wat voor paard/pony dit zadel zal passen en wat ongeveer de waarde van het zadel (compleet) is?
Laatst bijgewerkt door Rosanne0302 op 09-08-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:43

onmogelijk om hier iets over te zeggen...een foto van het zadel op het paard zou wel iets helpen :D

joyce_eddy

Re: Wat voor een zadel is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:04

Ben benieuwd naar een foto want zo valt dat niet te zeggen

Rosanne0302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:06

Ja snap ik! Ben helaas nog niet in de mogelijkheid om naar stal te gaan, misschien morgen.. Ik heb wel gewone foto's van het zadel, maar die kan ik alleen op de pc uploaden, zal ik vnv even doen. :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:06

Knight rider is een prima B merk wat zadels betreft (de leren zadels dan, de kunststoffen ken ik niet).
Het zal de Neptunus zijn als het een kunststof dressuurzadel is. Doet nieuw rond de 200 euro.

In dit topic kan je vinden hoe je een zadel op kan meten: [HAR] Opmeten van een zadel
Je kan dan de boommaat en de inchmaat vaststellen. Beide maten hebben trouwens weinig te maken met het feit of het op een kleine pony of groot paard past. Enige is dat het zadel voor een kleine pony te lang zou kunnen zijn.
Ben wel benieuwd naar een aantal duidelijke foto's van het zadel

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:08

Liselot schreef:
Knight rider is een prima B merk wat zadels betreft. Het zal de Neptunus zijn als het een dressuurzadel is. Doet nieuw rond de 200 euro.

In dit topic kan je vinden hoe je een zadel op kan meten: [HAR] Opmeten van een zadel
Je kan dan de boommaat en de inchmaat vaststellen. Beide maten hebben trouwens weinig te maken met het feit of het op een kleine pony of groot paard past. Enige is dat het zadel voor een kleine pony te lang zou kunnen zijn.
Ben wel benieuwd naar een aantal duidelijke foto's van het zadel

ik heb weinig verstand van zadels.

Maar jaren geleden... in mijn ponytijd, heb ik ook een knightrider zadel gekocht, deze was ook kunststof. Fijn zadel toen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:41

Zoals het klinkt, een knight rider neptunes.
Als het goed is, zit er een verwisselbare boom in, dat kan je zien aan de voorkant, als je het zadel omdraait, dan zie je twee schroeven zitten aan weerszijde. Bij de voorkant van het zadel, als je hem dus omgedraaid hebt, zit ook een soort flap, deze zit vast met klittenband, als je deze omlaag haalt, zie je welke kleur boom erin zit. Werkt hetzelfde als wintec.
De kussens van een KR neptunes zijn gevuld met schuimrubber,behoorlijk hard, tussenkanaal is vrij smal, zit wel een mooi gewelfde boom in.
Nieuwprijs zijn ze 200 euro.

Rosanne0302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 17:27

Nielojram schreef:
Zoals het klinkt, een knight rider neptunes.
Als het goed is, zit er een verwisselbare boom in, dat kan je zien aan de voorkant, als je het zadel omdraait, dan zie je twee schroeven zitten aan weerszijde. Bij de voorkant van het zadel, als je hem dus omgedraaid hebt, zit ook een soort flap, deze zit vast met klittenband, als je deze omlaag haalt, zie je welke kleur boom erin zit. Werkt hetzelfde als wintec.
De kussens van een KR neptunes zijn gevuld met schuimrubber,behoorlijk hard, tussenkanaal is vrij smal, zit wel een mooi gewelfde boom in.
Nieuwprijs zijn ze 200 euro.

Ik dacht al aan de schroeven te zien dat het een verwisselbare boom bevatte :) nadat ik de flap heb ontdekt, weet ik dat de kleur van de boom zwart is!

Liselot, bedankt voor je link!

Ik kan proberen om het morgen te passen, dan kan ik ook even foto's maken! Ik weet alleen niet hoe ik m mee moet nemen op m'n fiets haha :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:37

over je stuur hangen, gaat prima :P