(Bucas) vliegendeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felineepino

(Bucas) vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 22:45

hoihoi bokkers,
ik heb voor mijn pony een bucas vliegendeken gehaald, aangezien zijn vorige kapot zijn gegaan en ik hier veel positieve verhalen over heb gehoord. nu vind ik de verhouding een beetje raar, bij zijn borst zit die erg strak (terwijl hij daar érg smal is), en bij zijn hals veelste ruim. ook vind ik hem een beetje te lang aan de onderkant. nu twijfel ik om hem te ruilen voor een maat kleiner, maar ben bang dat dit gewoon het model van de bucas deken is? iemand ervaring? gewoon maar een ander merk halen dan?

Afbeelding

paardje2013

Re: (Bucas) vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:47

Ja dit is volgens mij echt het model. Vorig jaar heb ik een bucas zebra gekocht ook nog een maat groter dan normaal. Deken paste totaal niet voor veel te strak en onder de buik ook, maar de achter kant en de nek weer veel te groot

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 07:31

Aha, ja precies hetzelfde hier. Ik wilde zo graag een bucas, vind die stof zo fijn. Maar ik ben bang dat een 165 te strak gaat zitten om zijn lijf, en de hals dan alsnog te wijd is. Dan toch maar een ander merk denk ik..

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:36

Precies hetzelfde hier, hij zat veel te strak bij de hals, ik heb een nu een amigo van horseware gehaald die past wel om haar hals

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:46

Dit is idd gewoon het model van bucas.

Ik heb een 1.65 voor mijn pony van 1.36 dus weet eigenlijk wel zeker dat die van die niet gaat passen ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:58

Is dat die met de volledige buikflap ? Kan het niet goed zien op de foto :o
Zo ja, dan heb ik hier net dezelfde op mijn PRE liggen en is het idd een beetje vreemd dat jouw deken te smal aan de borstkas is, want bij mijn breed speklapje past dit deken vooraan echt perfect, terwijl veel dekens voor zijn brede schouders te krap zitten. Hals is idd ook erg ruim hier, maar dat is alleen maar goed voor de luchtcirculatie denk ik dan :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:59

Die deken is te klein! Heb deze dekens voor mijn shet en quarter. Beiden hebben een zeer brede hals. De deken bij dit paard trekt aan alle kanten. Dat is bij mijn pony's dus niet. Voor de QH heb ik zelfs 1 maat groter dan dat hij gewoonlijk heeft. De deken is tov de benen altijd erg lang. Zelfs tot over de knie. Bij een goed passende bucas is de hals nog veel langer en rimpeliger. Op de rug hoort het ook niet strak te staan. Het zijn hele fijne dekens en schuren nooit. Ze krimpen trouwens ook in lengte bij wassen. Dus zorgen dat de deken een eind over de staart ligt. De Staart flap begint dan niet bij staart aanzet maar lager op de staart....plm 10 cm.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 10:16

Ik vind het maar een rare verhouding.. Hij zit idd bij de borst te strak, en de rug staat ook strak, dus daar zou je denken dat het weer te klein is klopt.. Maar de hals is weer echt heeel ruim..
Het is de deken met buikflap trouwens. Als ik naar de reacties kijk zal het wel gewoon het model zijn, maar ik vind het niet zo denderend.. Toch maar een ander merk dan :+ Heel jammer want ik vind de stof super fijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:18

Die van mijn paste ook niet lekker, een rambo gehaald in dezelfde maat en die zat als gegoten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:33

Die mega lange hals zorgt er voor dat de halsdeken tot aan de oren en tot onder de hoofdkap blijft bij het grazen en er geen extra druk ontstaat of dat de deken gaat trekken op de schoft en rug. Zelfs de kaken zijn hierdoor beschermd.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:37

Ik heb ook een bucas zebra, die heb ik in maat 220 gekocht, terwijl hij 205 draagt. Deze past prima, behalve de buikflap. Daar heb ik een strotouwtje aan gemaakt. Mijn bucas winterdekens haal ik ook altijd een maatje groter.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:45