zadel passen bij zadelmaker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

zadel passen bij zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 23:06

ik wil graag een spring zadel gaan kopen voor mijn moderne d-haflinger... nu wil ik wel dat ie goed past zodat ze er lekker soepel onder loopt. mijn ouders en ik hebben zelf totaal geen verstand van zadels en nu was ik dus benieuwd hoeveel geld extra je kwijt bent aan het passen door een zadelmaker.
wie kan mij hierover wat meer vertellen?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:14

Wil je het zadel ook kopen van de zadelmaker, of alleen laten passen?

Ik heb een nieuw dressuurzadel van een zadelmaker en binnenkort komt er een andere zadelmaker voor een nieuw springzadel en bij beide is het passen gratis.

Zadelmaker laten komen voor een zadel wat we al hadden was 50 euro.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 07:00

Daphne__ schreef:
Wil je het zadel ook kopen van de zadelmaker, of alleen laten passen?

Ik heb een nieuw dressuurzadel van een zadelmaker en binnenkort komt er een andere zadelmaker voor een nieuw springzadel en bij beide is het passen gratis.

Zadelmaker laten komen voor een zadel wat we al hadden was 50 euro.

Hoe duur zijn de zadels als je ze bij de zadalmaker koopt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:04

Dat ligt maar helemaal aan het zadel en de zadelmaker, de prijzen zijn overal anders.
Wil je een springzadel van een beetje fatsoenlijke kwaliteit dan zit je al snel aan een nieuwprijs van (minimaal) 1000 euro.

Tweedehands kun je mazzel hebben natuurlijk, maar dan moet je ook al snel een gelukstreffer hebben vanaf zo'n 350 euro voor een beetje fatsoenlijke kwaliteit :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-08-15 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:04

even naar bos ruitershop in renswoude bellen, die kan je altijd overal mee helpen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:06

Particulier zul je een zadel goedkoper kunnen kopen. Maar als ik al lees dat jij en je ouders er niet veel verstand van hebben. Dan zal ik kiezen voor de zadelmaker. Als je een goede zadelmaker hebt dan kun je ervan uitgaan dat het zadel geen gebreken heeft en nog vele malen belangrijker dat het goed ligt op je pony. Het geld wat je dan betaald aan de kenner weegt niet op aan de kosten van een verkeerd zadel.

De meeste zadelmakers zullen niets vragen voor het passen als je ook daadwerkelijk overgaat tot koop.

xSBSx

Re: zadel passen bij zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 12:28

mijn ouders denken er anders over dan mij, die vinden dat het zadel waar ik nu mee rij wel goed pas maar ze loopt er niet echt lekker onder en hoe strak je ook aansingelt.. het zadel ligt nooit helemaal stevig.

igor001

Re: zadel passen bij zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:35

Het beste kun je zelf particulier wat zadels halen en dan de zadelmaker laten komen om te passen welke goed ligt. Ik laat altijd Fugers uit Soest komen. Hij rekent €50 om te passen. Je kunt ook zelf zadelmakers bellen of ze een potentieel springzadel hebben liggen en wat die kost.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 12:38

igor001 schreef:
Het beste kun je zelf particulier wat zadels halen en dan de zadelmaker laten komen om te passen welke goed ligt. Ik laat altijd Fugers uit Soest komen. Hij rekent €50 om te passen. Je kunt ook zelf zadelmakers bellen of ze een potentieel springzadel hebben liggen en wat die kost.

dat is ook nog een idee, gewoon zelf een aantal zadels kopen en dan vragen aan de zadelmaker vragen welke het beste past... ga het hier nog over hebben ;)

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:42

En dan heb je allemaal zadels liggen waar je niets mee kunt... Mijn advies is om enkele zadelmakers in de buurt te bellen. Je legt uit wat voor paard je hebt, hoe groot, en wat je zoekt qua zadel. Dan kunnen zij je vertellen wat het gaat kosten.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:43

Maar wat doe je dan met al die zadels die niet goed passen? De meeste particulieren hanteren de regel verzenden = verkocht. Zit je straks met een hoop niet passende zadels thuis die je niet verkocht krijgt

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:33

Luz_ElenaE schreef:
Maar wat doe je dan met al die zadels die niet goed passen? De meeste particulieren hanteren de regel verzenden = verkocht. Zit je straks met een hoop niet passende zadels thuis die je niet verkocht krijgt

Je moet inderdaad wel overleggen dat ze terug mogen. Je kunt ook inderdaad bij Bos ruitersport kijken en daar vandaan meenemen. Maar je gaat daar weinig springzadels vinden. Ik heb gewoon particulier opgehaald en eerlijk gezegt dat er een zadelmaker komt. Had er vijf liggen, , dus 4 terug. Geen problemen gehad.