Safety first halster

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Safety first halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:49

Hoi bokkers,

Ik kwam vandaag het safety first halster tegen. Een halster die je op 2 standen kunt zetten; vast en los.
Vast is ook echt vast zoals een normaal halster. Maar je kunt hem ook dmv klittenband vastmaken en dan kan het paard los komen als het bijvoorbeeld met zn hoef door het halster zit.
Lijkt mij ideaal, helemaal ivm die paardenbeul(en).
Heb hem dan ook besteld en krijg hem morgen binnen.

Ik vroeg me af of er al bokkers zijn die dit halster hebben?
Krijgen ze hem niet te pas en te onpas los?

eilleen333

Re: Safety first halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:52

Ik heb zelf een breektouwtje gemaakt aan het halster van mijn paard. Zij moet die helaas aanhouden op de wei omdat de graaskorf er aan zit. Maar anders heb ik nooit halsters aan in de wei.

Ik weet niet hoe goed dit halster werkt helaas. Of hij bv niet te snel los gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:15

Das ook handig!
Mijn pony moet haar halster ook omhouden. Vind het een prettig idee dat ze zich los kan maken als dat moet. Alleen schuurt ze wel eens en hoop dat dit halster dan wel mooi blijft zitten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:49

amoj schreef:
Das ook handig!
Mijn pony moet haar halster ook omhouden. Vind het een prettig idee dat ze zich los kan maken als dat moet. Alleen schuurt ze wel eens en hoop dat dit halster dan wel mooi blijft zitten.

De mijne kan haar weidehalster wel over de oren afdoen. Dus ik vlecht hem vast in de manen. Dan gaat het goed. Maar meestal hoeft het niet want ze doet hem eigenlijk nooit meer af.
Tijdje terug was ze ineens korf-loos. Dus ik kijk om me heen, ligt de korf bij een weidepaaltje, breektouwtje geknapt. Dus wrs geschuurd en blijven hangen. Perfect!
Alleen toen moest ik wel weer even vlechten omdat ze hem ineens af ging doen aan dat paaltje (zonder het breekkoortje te breken).

En in het begin was mijn breektouwtje te slap en lag de korf om de haverklap in de wei. Dat was ook niet handig.
Ik puzzel al jaren Voorde perfecte graaskorf voor mijn paard, maar het is gelukt (lijkt het).
Ze deed hem af, gat was te groot, eten via de gaten aan de zijkant, korf om onderkaak gewurmd en stug dooreten, schuurplekjes, versleten klittenband waardoor het uitstak en ze een weidemaatje zo ver kon krijgen dat die het van haar hoofd trok... Zijn aardig wat uren in gaan zitten, maar nu lijkt het eindelijk te werken! Ze kan hem nu ook regelmatig een dagje af, dus ik ben blij, haha!

Wat me wel handig lijkt: test zelf even hoe sterk het klittenband is. Breekt het op het gewenste moment of moet je alsnog heel veel druk zetten? Dan kan je nl evt het klittenband wat minder stevig maken als je dat zou willen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:05

Dat is handig verzonnen met zo n touwtje
heb je er een foto van

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:17

Ik heb ze hier voor alle paarden. Zet ze eigenlijk nooit met halster aan buiten, ben als de dood dat ze ergens aan blijven hangen.. Maar nu kan dat dus wel, is een stuk praktischer met naar binnen zetten. Vind het echt een fijn idee dat dit halster los schiet. Op de poetsplaats ook erg fijn als ze gaan hangen of ergens heel erg van schrikken. Heb dan liever dat het los schiet dan dat ze zich bezeren. Ik ben er super blij mee :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:21

Waar heb je het halster besteld TS?

Ik ben heel benieuwd of iemand weet of dit bijvoorbeeld ook handig is om een jonge merrie te leren vast te staan etc? Mocht ze dan te hard gaan hangen en ik krijg het touw niet los dat het dan los schiet.. of is het niet handig om hem daarbij te gebruiken?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:34

Ik denk dat het om dit halster gaat? http://www.divoza.com/nl/chetaime-safety-first-halster
Ik ben wel benieuwd naar de werking van dit halster... Klittenband kan enorm sterk zijn wanneer er druk op staat vanaf de zijkanten, dus ik vraag me af of hij wel los komt dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:35

Ik heb hem ook, bevalt goed! Vind het een fijn idee dat als er wat gebeurd en ik ben niet op stal, dat hij zich dan niet kan ophangen aan het halster.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:45

Especial schreef:
Ik heb hem ook, bevalt goed! Vind het een fijn idee dat als er wat gebeurd en ik ben niet op stal, dat hij zich dan niet kan ophangen aan het halster.

Heb je ook al écht de werking ervan gezien? Daar ben ik dus wel benieuwd naar.. Het idee kan wel fijn zijn, maar dan moet die ook werken zoals ze beweren.. :Y)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:58

eilleen333 schreef:
Ik heb zelf een breektouwtje gemaakt aan het halster van mijn paard. Zij moet die helaas aanhouden op de wei omdat de graaskorf er aan zit. Maar anders heb ik nooit halsters aan in de wei.

Ik weet niet hoe goed dit halster werkt helaas. Of hij bv niet te snel los gaat.

Wat heb jij voor een breektouwtje gebrukt? Foto misschien?
Mijn paarden mogen niet met halster in de wei, vind het te risicovol.
Echter in de zomer met veel vliegen is het wel fijn als ze een vliegennetje aan het halster hebben, maar dan wil ik wel een veilig halster. Heb nu een oud leer wat gelijk kapot gaat, versleten en heel dun maar zo'n touwtje lijkt mij beter.

@ TS, ga je het halster zelf testen? Ik vraag me af hoeveel druk erop kan staan klittenband en vooral nieuw is vaak erg sterk. Wel mooi halster trouwens :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:06

Ik ben ook anti halster aan in de wei maar nu moet het want hij krijgt een graaskorf aan

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:18

Ik had voor mijn fjord vorig jaar een graaskorf maar zonder halster, was ook met klittenband
Maar vond dat dit veels te heet werd in de zon, Nu idd kijken voor andere oplossing

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:40

Een stalgenootje heeft dit halster altijd om bij haar paard welke met een graasmasker staat. Ik heb er ook een liggen maar gebruik hem nu niet meer. Paard dook telkens onder draadjes door en was niet te vangen voor anderen, met een dubbel draadje is het gelukkig opgelost ;)
Over het algemeen werkt het goed, het klittenband kan zeker wel losgaan. Als je wilt dat hij sneller los gaat kan je het klittenbandje minder ver dicht doen, dan schiet hij eerder open.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:46

Afbeelding

Zou dit wat zijn zag hem bij kramer ze noemen het weidehalster er zit op 2 plaatsen klittenband

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:53

Het is inderdaad hetzelfde idee. Enkel kun je bij het halster van chetaime deze ook nog zo bevestigen dat de 'safety' niet meer werkt, of te wel, je maakt hem alsnog vast met een haak bij het klittenband. Dat kan bij deze niet..

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:59

Ok deze is aanzienlijk goedkoper 10€ vind ik eigenlijk duur genoeg voor weidehalster
Het is tot 21 mrt geen verzendkosten bij Kramer dus dat komt mooi uit

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:08

Ligt er natuurlijk ook aan waarvoor je m wilt gebruiken he... Ik loop weleens met het weidehalster zo langs straat, en dan zou ik niet zomaar zo'n halster omdoen. Dan wil ik wel graag dat hij 'normaal' afgesloten word..
Daarentegen zou ik nog wel graag een haltertouw willen hebben met een safety iets.. Mocht ze losbreken met een touw en halster dat ze niet haar hele hoofd naar beneden trekt door dat hangende touw...

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:15

Het is alleen voor in de wei er moet een graasmasker aan.
Als ik hem meeneem aan de hand doe ik een ander halster aan anders krijg je weer zoveel vragen