Ik moet even
We hebben sinds bijna twee jaar nu een zeer stevig gebouwde Welsh cob.
Toen we hem kochten zat er een dressuur kentaurzadeltje bij. Het zat hem re de lijk... Ik zat er te gedwongen in maar dacht... Jammer dan... Ik laat het nog en opnieuw opvullen en nakijken en dan moet ik maar wennen...
Zo gezegd zo gedaan maar naderhand kreeg ik gewoon rugpijn van dit zadel!!!
Ik ben op zoek gegaan naar een zadeltje wat voor ons allebei beter zou zijn en kwam toevallig een prachtig sommerzadel tegen... Lag redelijk, voor mij zat het meteen als een huis... Endurance zadel dus veel meer vrijheid voor Rolf, die ok veel ruimer ging lopen. Maar ook veel meer ontspanning voor mijn lijf...
Nu is meneertje weer flink aangekomen van de wei...pffff... Dit zadel is hem nu ook weer te krap geworden...
Ik heb met veel mazzel een zadeltje via marktplaats gekocht. 34 boom... Wat denk je?
Nog te smal...
Echt... Ik wordt er een beetje moedeloos van... Ik overweeg boomloos maar vraag me meteen af of ze dan wel weer een pommel in maatje regenton hebben..
Hij is iets te zwaar, afvallen zou zeker kunnen maar hij is ook echt zo breed gebouwd, zonder schoft, ronde ribben... Ideaal dus voor een zadel...
Hoor graag tips of misschien valt een van jullie nog iets in...
Zadelmaker had trouwens wel een passend zadeltje... Massimo van 800 euro... Maar ik rij maar puur recreatief twee keer in de week... Pony is al 22 dus vind het een beetje veel geld voor hoe ik het gebruik...