De wanhoop nabij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

swaatje

De wanhoop nabij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:06

Pfffff...

Ik moet even :r

We hebben sinds bijna twee jaar nu een zeer stevig gebouwde Welsh cob.
Toen we hem kochten zat er een dressuur kentaurzadeltje bij. Het zat hem re de lijk... Ik zat er te gedwongen in maar dacht... Jammer dan... Ik laat het nog en opnieuw opvullen en nakijken en dan moet ik maar wennen...

Zo gezegd zo gedaan maar naderhand kreeg ik gewoon rugpijn van dit zadel!!!
>;)

Ik ben op zoek gegaan naar een zadeltje wat voor ons allebei beter zou zijn en kwam toevallig een prachtig sommerzadel tegen... Lag redelijk, voor mij zat het meteen als een huis... Endurance zadel dus veel meer vrijheid voor Rolf, die ok veel ruimer ging lopen. Maar ook veel meer ontspanning voor mijn lijf...

Nu is meneertje weer flink aangekomen van de wei...pffff... Dit zadel is hem nu ook weer te krap geworden...

Ik heb met veel mazzel een zadeltje via marktplaats gekocht. 34 boom... Wat denk je?

Nog te smal... |o |o |o

Echt... Ik wordt er een beetje moedeloos van... Ik overweeg boomloos maar vraag me meteen af of ze dan wel weer een pommel in maatje regenton hebben..

Hij is iets te zwaar, afvallen zou zeker kunnen maar hij is ook echt zo breed gebouwd, zonder schoft, ronde ribben... Ideaal dus voor een zadel... :')

Hoor graag tips of misschien valt een van jullie nog iets in...

Zadelmaker had trouwens wel een passend zadeltje... Massimo van 800 euro... Maar ik rij maar puur recreatief twee keer in de week... Pony is al 22 dus vind het een beetje veel geld voor hoe ik het gebruik...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: De wanhoop nabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:11

Ik rijd ook al jaren boomloos, kan het echt aanraden. Met een flexibele pommel zit je altijd gaat qua maat, en anders gewoon een wat grotere, dat kost de wereld niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:13

Heb je al eens gekeken naar de zadels van thorrowgood? Die hebben een vervangbaar kopijzer.

Ik heb slechte ervaringen met boomloos. Voor mijn paard hadden ze geen Pommel die breed genoeg zat en de stabiliteit van dat zadel was echt om te huilen.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:15

Ik heb een barefoot gehad, maar die gleed steeds weg met opstijgen.. Zelfs met krukje... Ook goed aangesingeld... Alleen een paardje met ietwat meer schoft bleef hij mooi op liggen... :?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:15

Of kent & masters model cob

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:18

Is een barebackpad niet wat? Maar dan heb je geen beugels.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:18

Chasey schreef:
Is een barebackpad niet wat? Maar dan heb je geen beugels.

En geen drukverdeling

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:28

Helaas staan de betere fotos op mn laptop...die ligt boven enmn man en de kleine slapen al...

Maar het geeft een idee van de terror!!! |(

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:29

Afbeelding

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:32

Het is gewoon praktisch plat!!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:34

Welke maat massimo heb je nodig? Tot maat 36 vind je ze prima tweedehands voor nette prijzen.
Barefootpommel de grootste past zelfs op mijn koudbloeden, dus dat komt wel goed.
Of een ghost zadel bij buitenzinnig.nl

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:35

Het valt wel mee toch qua breedte?
Als je niet teveel wilt uitgeven zou ik naar een tweedehands thorowgood cob model kijken. De mijne heb ik voor 200 zgan verkocht toen mijn paard eruit gegroeid was (heeft boommaat 42, dus voor mij valt dit mee haha) ik was zeer tevreden over prijs/kwaliteit van thorowgood en ze hebben een verwisselbaar kopijzer waardoor je de maat kunt verbreden/versmallen in zomer en winter..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:36

In welke regio zit je?
Mijn paard heeft ook weinig schoft, wel wat meer dan de jouwe, maar mijn thorrowgood ligt super. Is wel op maat gemaakt. Destijds nieuw gekocht voor 750, tegenwoordig zijn ze 500. Zadelpasser maakt het aan huis op maat.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:42

Ik zit helemaal 'down under'... Zuid Limburg, Valkenburg aan de geul...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:44

rhian schreef:
Ik heb een barefoot gehad, maar die gleed steeds weg met opstijgen.. Zelfs met krukje... Ook goed aangesingeld... Alleen een paardje met ietwat meer schoft bleef hij mooi op liggen... :?

Barefoot werkte ook niet voor mijn Haf, later nog andere merken geprobeerd en dat ging wel fijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:44

rhian schreef:
Ik zit helemaal 'down under'... Zuid Limburg, Valkenburg aan de geul...

Bagger, anders wilde ik wel een keertje langskomen met mjjn thorrowgood, maar dat is een flink end rijden vanuit Zwolle en dat gaat hem niet worden helaas

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:50

Pommels in maatje regenton zijn er hoor :D

Mijn hafje heeft net zo'n rug. Superbreed en zo plat dat je er een theekransje op kunt houden :D . Voor haar heb ik een Ghost. In het grote boomloze-zadel-topic hier op bokt kun je daar vanalles over vinden.

Een tweedehands massimo kun je ook weer tweedehands kwijtraken wellicht, waardoor de prijs misschien te overzien is?