Mijn 2 zoontjes van 3 en 5 jaar oud vinden het super om af en toe een rondje op mijn fjord te rijden. Nu is het met het zadel wat ik heb wel een gedoe. De beugels moeten 4 slagen in en het zitvlak is wel groot. Nu zie ik wel een kinderzadel maar dat is voor pony's tot 1.20 en die van mij zijn 1.40. Wie heeft er een idee.
Maar hoeveel rijden ze? Als dat een keer per week is zou ik eigelijk geen zadel kopen. Maar dat is mijn mening
NdV74
Geplaatst: 05-08-15 20:30
Ik had toendertijd een longeersingel/voltigesingel waar je ook beugelriemen aan vast kon maken. Dekje eronder en klaar. Mijn kinderen hebben zo heel wat ritjes gemaakt.
een boomloos kinderzadeltje? Met gewoon een langere singel. Zolang het niet te veel knelt en het voor een kwartiertje-half uurtje in de week is, zou ik me niet heel druk maken.
Ik heb zelf een Christ vel zadel. Doe er een opgerolde handoek in als zijnde lepel om het zitgedeelte te verkleinen, en heb kinderbeugels die ik met strotouwtjes aan de beugelriemoog hang. het zadel gebruik ik ook voor mezelf
brease
Geplaatst: 05-08-15 21:22
Hey hey.
ik lees toevallig je topic. Ik heb een kunststof rider pro zadel van 16 inch. Hierop had ik een bontje voor mijn bips en voor de gehandicapte ruitertjes op onze manege. De boom kan verwisseld worden en staat nu op een brede tinker. Ik heb er een set beugels, singel, dek en bokriempje voor houvast etc bij.
Ideaal je hoeft hem niet in te vetten en houdt zijn waarde. Misschien dat het een idee is. Nieuw zijn ze ook maar 200 euro. Waar je kinderen lang gebruik van kunnen maken en later zelf kunnen zadelen doordat hij nog geen 4 kilo weegt.
Het meest voor de hand liggend is om een Pinokkio zadeltje, kinder Wintec, boomloosje of een BareBackPad voor kinderen aan te schaffen.
Afhankelijk van hoe vaak ze een rondje rijden, hoe lang je ermee vooruit wilt kunnen, en je budget
Voor zulke kabouters van 3 en 5 zou ik lekker voor een Pinokkio-zadeltje gaan Is makkelijk en betaalbaar 2e hands te vinden en voor die ukken echt een fijn modelletje waar ze al goed met de beentjes onderuit komen