Nummers in de binnenkant van je zadel, betekenis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Nummers in de binnenkant van je zadel, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 20:00

Hoi! :wave:

Ik heb een Kieffer veelzijdigheidszadel & nu staan daar (net zoals bij andere zadels) allemaal ingedrukte nummers aan de binnenkant. Nu ben ik benieuwd wat al die nummers beteken & wat ermee aangeduid wordt.

Bij staat er aan de binnenkant eerst '104106' & daaronder een '5' ingedrukt. Kan iemand mij vertellen wat dat betekent? Ik zat zelf te denken aan een serienummer (104106). Maar waar die 5 voor staat .. Ik heb echt geen idee. :+

Nu ik toch een topic maak heb ik gelijk nog een vraag. Ik wil binnenkort een tweede zadel erbij kopen. Nu heb je verschillende 'fits'. Die kan je tussen bepaalde punten opmeten bij je zadel las/zag ik ergens. Bijvoorbeeld 32 cm = fit .. (weet even niet meer welke :P ). Zou daar die '5' ook voor kunnen staan? En tussen welke punten moet ik meten om dat ongeveer te weten te komen om gericht te kunnen zoeken?

Een heleboel vragen, maar alvast hartelijk bedankt. :)

NotYourLine

Re: Nummers in de binnenkant van je zadel, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 15:10

Helemaal niemand die enig idee heeft?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:13

Simpelste antwoord: bel een random zadelmaker

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:13

Dit zal bij ieder merk andes zijn. is er op de website van kieffer niks te vinden? en anders via hun de vraagstellen?

Ik weet dat Barefoot een serienummer heeft met welke zadel het is, de maat, de kleur, productie week en productie jaar.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 15:25

EliseXJoelle schreef:
Dit zal bij ieder merk andes zijn. is er op de website van kieffer niks te vinden? en anders via hun de vraagstellen?

Ik weet dat Barefoot een serienummer heeft met welke zadel het is, de maat, de kleur, productie week en productie jaar.

Ik heb op de site helaas niets kunnen vinden. Het is een Duitse site, ik kan wel in het Duits mijn vraag gaan stellen, maar dan denk ik dat zij er ook niet veel van zullen snappen.

Oké, ik denk dan inderdaad dat het een serienummer is & een maat. Dankjewel. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:43

In een zadel wat ik vroeger had was door de politie een postcode gegraveerd,tegen zadeldiefstallen.Dit zadel {een Garde Grenadier] is gestolen, en nooit teruggekomen .Mogelijk zijn de nummers bij jou een [buitenlandse] postcode,of heb je het zadel nieuw gekocht?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 19:47

anjali schreef:
In een zadel wat ik vroeger had was door de politie een postcode gegraveerd,tegen zadeldiefstallen.Dit zadel {een Garde Grenadier] is gestolen, en nooit teruggekomen .Mogelijk zijn de nummers bij jou een [buitenlandse] postcode,of heb je het zadel nieuw gekocht?

Ik heb het zadel gekocht bij de stal waar ik mijn merrie destijds gekocht heb. Of zij hem toen nieuw aangeschaft hebben weet ik niet, ik gok van niet. Hij ziet er nog prima uit, maar geen nieuw zadel denk ik.
Maar een postcode heeft ook letters. In mijn zadel staan alleen cijfers gegraveerd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:14

In sommige andere landen hebben postcodes alleen getallen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:17

Bij mij is het een datum. Heb een Chamberlain. Laatste twee zijn het jaar en het getal eronder de maand..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:18

Ik weet dat het een soort code is die je het beste kan opslaan ergens :D
Als je zadel gestolen word en je vind ooit zo een zelfde zadel terug en je wilt het nummer controleren kan je kijken of het ook echt jou zadel is.