Nou, ik heb nét nieuwe beugels, ook van die flex. Dus weer nieuwe beugels wordt een beetje kostbaar... Ik wist niet dat die bestonden, waar heb je die gevonden??
Deze zijn van stubben... Geen idee waar ze te koop zijn verder
boris_rakker
Geplaatst: 05-08-15 18:46
Ik heb een simpele oplossing die je met elke beugel en beugelriem (moet het wel een standaard riem zijn die als het ware een lus vormt als hij aan de beugelriemhaken zit) kan uitvoeren. In plaats van de riem na de haak door de beugel te halen, weer terug naar de haak en vast te gespen maak je na het haken achter de ophanging een slag in de beugelriem (voorkant wordt achterkant) haalt de beugel door de riem en gespt de boel weer vast. Het overgebleven stuk riem dat vaak weer door ren lusje op je zweetbad gaat zit nu dus achterstevoren. Zo hangt je beugel altijd in een haakse hoek ten opzichte van het zadel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is, ik heb helaas geen foto bij de hand. Maar met wat uitproberen als je naast het zadel staat moet het vast lukken.
Kleine en goedkope oplossing maar heeft mij goed geholpen met mijn enkel problemen:)
PreHungaro
Geplaatst: 05-08-15 22:02
Boris_rakker: ik ben erg benieuwd naar je oplossing maar kom er echt niet uit zo met alleen tekst
Wauw!! Waarom zie ik dit, na 19 jaar paardrijden nu pas? Wat een super paardrij hack!
Dit werkt niet bij dressuurbeugelriemen denk ik he?
Dat zijn toch dressuurbeugelriemen? of bedoel jij enkele beugelriemen?
boris_rakker
Geplaatst: 06-08-15 06:37
Bedankt Roodvos! Dat is inderdaad exact wat ik bedoel maar ik kon geen voorbeeld vinden. Goedkope oplossing mocht je overwegen om draaibare beugels aan te schaffen, kan je eerst even kijken of het wel helpt.
Ik heb nu normale beugelriemen met de gesp onder op. Maar deze zijn heel erg aan vervanging toe, dus ik heb nu enkele beugelriemen besteld. Ik vraag me af of het daar bij ook lukt...