Vliegennetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Vliegennetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:20

Hoi

Ik had een vraag heb een bijrijpaard die of zijn vliegenmasker sloopt of het vliegennetje iedere keer afkrijgt met en zonder halster heb ook zoon vliegennetje was je niet aan het halster moet vastmaken die heb ik al door een halster gedaan sinds gister extra stro touwtjes aan vast gemaakt maar toch nu krijgt meneer zijn halster af.

Iemand tips? Wil graag met de warme weer een vliegennet voor hem doen dat al die vliegen niet op zijn hoofd of om de ogen zitten.

Ik weet niet of dit goed staat ieder geval bedankt!

welke ik heb gehad:

Gesloopt

Afbeelding

gesloopt

Afbeelding

gesloopt
Afbeelding

die die nu heeft maar dan heb ik hem nog extra met strotouwtjes vast gemaakt. en toch het halster afkrijgt.(is niet mijn paard trouwens allemaal voorbeeld foto's van google
Afbeelding
)
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 03-08-15 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KyaraXvienni

Re: Vliegennetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:30

Ik zal als ik jouw was een kleiner halster kopen zodat hij die niet meer zo makkelijk afkrijgt en met vliegenspray zijn hoofd insmeren dan doe je dat eerst op zijn hand anders komt het misschien in zijn ogen

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:32

Vastmaken met stukjes tape (aan het halster) heeft hier geholpen :j

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:34

ik heb een maat cob in de kast liggen maar die krijg ik bijna niet dicht dus te krap. ik zal dan deze week naar de paardenwinkel gaan om dan een goed passend weidehalster voor hem te kopen.

met vliegenspray doen we al met onze handen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:35

Esmee_98 schreef:

oh ja tape dat is natuurlijk ook super handig handiger dan die strotouwtjes denk ik.

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:36

Het vliegennetje voor wat minder warm weer en een paar vliegen (Ena laatste foto) die heb ik aan een oud simpel halster vast getaped met ducktape, anders ging hij er ook steeds of dat netje afdoen of t halster.
En nu zijn er veel vliegen dan heeft hij een geheel masker om zijn ogen en oren en dat doet hij niet af.

KyaraXvienni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:37

Dan maar hopen dat een nieuw weidehalster wel heel blijft

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Vliegennetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:39

Zo'n koeienlabel aan het halster hangen. Geen vliegen en geen toestand aan het hoofd verder.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:40

ik had zoon masker de 2e foto die was door midden gescheurd en dat klittenband stuk en die 1e foto uv ding er af gesloopt en de oren af en een gat in het net plus die klittenband gesloopt en dan die ik nu heb de laatste dus die krijgt ie elke keer af met halster dan hang het weer over 1 oor heen en wil gewoon dat ie zijn net en halster een keer normaal draagt zonder weer iets te slopen of er af te halen :+ :P

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:41

Anne_GTI schreef:
Zo'n koeienlabel aan het halster hangen. Geen vliegen en geen toestand aan het hoofd verder.

koeienlabel haal je gewoon bij een boer en daar zit een speciaal geurtje aan?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:44

trysteffy schreef:
Esmee_98 schreef:

oh ja tape dat is natuurlijk ook super handig handiger dan die strotouwtjes denk ik.

Klopt, wij deden het eerst ook met strotouwtjes maar met tape blijft het een stuk beter zitten!