[WN] Bosal hoofstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XGabyvkeulen

Bosal hoofstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 15:24

Beste bokkers <3

Ik heb een paard waarmee ik Western wil gaan rijden hiervoor wil ik een bosal hoofdstel. Weet iemand of er verschil in is voor maten en wat ongeveer de kosten zijn van z'n hoofdstel :D. Ook zoek ik nog een Western zadel dus het heeft allemaal geen haast maar wil graag met dit hoofstel beginnen voordat ik een Western zadel heb *\o/*

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:28

heb je al les gehad in het rijden met een bosal ?
bij onkundig gebruik kan ie zeer scherp zijn voor de paardenneus..
zeker als je engels rijd, en gewend ben aan de teugels te hangen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:29

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:30

Weet je hoe je met een bosal moet rijden? Dat is nl. punt 1, het is een compleet andere manier van rijden dan met een bit of andere bitloze optomingen! Belangrijk is dat je er les in neemt en leert hoe er mee om te gaan, anders is je paard er binnen een uur compleet op afgestompt en reageert hij/ zij niet meer en heb je kans op beschadiging op de neus en kaken.
Een set, bosal met hanger en mecate heb je va. ca. 300,- nieuw en van goede kwaliteit. Maat is afhankelijk van de neus omtrek van je paard en de dikte waar je mee begint is meestal 3/4 inch of 5/8 inch. Die zijn vrij dik.

Ik heb overigens 2 bosals met mecates te koop, zie mijn advertenties. Allebei 12 inch, dat is een vrij standaard maat.

XGabyvkeulen

Re: Bosal hoofstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:48

Dankjewel voor de reacties! Ik wil lessen gaan nemen alleen weet niet of ze ook bosal kent ze is wel een goede Western instructeur ik heb nu een Sidepull dus die overgang van bit naar bitloos is niet het grote probleem. Ik wil een keer
Naar Arthur's Western store rijden om daar te gaan kijken. Wat ben je ongeveer kwijt daaraan.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:05

Je kan het net zo gek maken als je wil, van 300,- tot 1000,-...........Als je belangstelling hebt kan ik je een site sturen waar ze goede kwaliteit, handgemaakte bosals en mecates verkopen voor een hele redelijke prijs, minder dan bij Arthur ;) :o

Er zijn maar weinig western instructeurs die echt weten hoe er met een bosal gewerkt moet worden, ik zou er op het moment geen weten in Nederland.

Een sidepull is compleet anders qua inwerking dan een bosal en wordt ook op een hele andere manier gebruikt!

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:20

Jaa is goed als je sites wilt doorgeven zou fijn zijn, we hebben hier dichtbij ook lazy ranch Volgens mij en die verkoopt dat soort dingen ook

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:36

HAR → WN-TR

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 03:04

Ik weet niet waar je woont, maar als je toevallig in de buurt van Breda zit; Claudia Rosel is een goede instructrice met veel ervaring met de bosal. Zij weet ook wat een goede kwaliteit bosal is. http://pasofinonl.weebly.com/contact.html

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:43

_Linda schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar als je toevallig in de buurt van Breda zit; Claudia Rosel is een goede instructrice met veel ervaring met de bosal. Zij weet ook wat een goede kwaliteit bosal is. http://pasofinonl.weebly.com/contact.html

Ik wist niet dat zij nog daar zat! Ik ken haar niet maar heb wel goede verhalen over haar gehoord.

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:05

Jaa toevallig woon ik een kwartiertje bij Breda vandaan dus dat zou kunnen. Ik ga eerst kijken of ze iets van een Bosal afweet, mocht dat niet zijn ga ik wel eens bellen naar Claudia :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:35

XGabyvkeulen schreef:
Jaa toevallig woon ik een kwartiertje bij Breda vandaan dus dat zou kunnen. Ik ga eerst kijken of ze iets van een Bosal afweet, mocht dat niet zijn ga ik wel eens bellen naar Claudia :)

Is een goed idee, ik rijd ook met bosal en de pasvorm alleen is al een opgave. Je kan hem best shapen naar de vorm van paard zijn neus. Mooi tuig maar je kan er best wat van opzoeken voor je hier in investeerd.
Ben benieuwd wat je gaat doen, veel succes in elk geval ;)

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:45

Elcid super bedankt voor het goed inpakken van me hoofdstel:

Vanavond eens uit testen :)
Afbeelding
Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:40

Leuk! Is een mooie <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:54

Mooie set.
Kijk goed of de bakstukken niet te dicht bij de ogen komen als je de mecate wat aanhaalt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:20

XGabyvkeulen schreef:
Elcid super bedankt voor het goed inpakken van me hoofdstel:

Vanavond eens uit testen :)

Fijn dat je er blij mee bent :j