[WN] RS zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

RS zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 19:52

Iemand bekend met dit merk?
Hebben een oude over genomen. Die past als gegoten op ons friese merrie. Maar nu wil ik graag meer te weten komen over dit zadel/merk , vooral omdat wij hem willen "opknappen" Hij heeft wel beschadigingen (niets ernstigs ,meer schoonheidsfoutjes ) maar ik wil niet zomaar in de wilde weg beginnen.
Hier in NL kon ik niets vinden tot nu toe...
En in USA is het ,zeg maar, een niet al te dure zadel.
Heb al een mail naar RS gestuurd... maar dat kan natuurlijk even duren voordat daar reactie komt. ..
Dus misschien Bokt?

Nevada

Re: RS zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:41

Daar ben ik zeker wel mee bekend! :-)
Zijn hele goede zadels van goede leerkwaliteit en idd gemaakt door een kleine westernzadelmakerij in Amerika!
Heb zelf een poosje een RS Saddlery zadel gehad en de kwaliteit is vergelijkbaar met een Billy Cook, Crates, etc., en hoort dus wel degelijk bij de betere merken! Een kennisje van mij is nu al jaren blij met dit zadel! :-D
Jammer genoeg is "Onbekend, onbemind" binnen NLD en "durven" en hoop mensen niet te beginnen aan een "onbekend(er)" merk, terwijl die soms beter in elkaar zitten dan menig bekend merk ;-)

Ik heb nu zelf een zadel van toevallig dezelfde zadelmaker te koop, een reining zadel van Cowboy Collection, die qua kwaliteit zéker vergelijkbaar is met een Bobs, een Pullman of een Tom Winter (dikker leer, super mooie afwerking, voorgedraaide fenders en écht zilveren concho's bijv. onder de fork), dus mega mooie kwaliteit en, ondanks dat mensen het zadel mogen zien en bepotelen en uiteraard mogen passen, krijg ik er helaas maar weinig respons op.... :-(

Maar voor mezelf zou ik zeker wel weer voor een RS Saddlery westernzadel gaan, als ik een ander zadel nog heb en zo eentje komt op mijn pad :-)

Heb je toevallig wat foto's van jou RS Saddlery zadel??

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:26

Afbeelding
Hoi Nevada, leuk dat je reageert,had al de hoop opgegeven... Afbeelding
Het is echt een super fijn zadel,volgens ons kennis waar wij hem vandaan hebben allround

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 00:00

Hey hoi!
Ja klopt, dat lijkt idd een allround model dat je daar hebt!
Leuk zadel, wel al een wat ouder model, maar oerdegelijk zo te zien!!
Mail RS Saddlery eens jouw foto's door, de zadelmaker kan jou er dan vast nog wat meer over vertellen! :-)
Heel veel plezier met je fijne zadel i.i.g! En laat je niks wijsmaken dat het geen goed merk zou zijn hoor! Nogmaals, onbekend maakt onbemint in NLD, maar door een zadel goed te bekijken, ga je vanzelf wel herkennen wat kwaliteit is ;-)
Enjoy your nice saddle! :-)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 09:41

Dank uuuuu :) :)
Heb RS al benaderd, alleen nog niets vernomen. Ik ga ervan uit dat het zadel op zijn minst 10-15 jaar oud is. De man waar ik hem vandaan heb, heeft vroeger paarden geïmporteerd uit VS en heeft hem laten maken, dus dat moet al een hele poos geleden zijn...

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:49

sasja0705 schreef:
Dank uuuuu :) :)
Heb RS al benaderd, alleen nog niets vernomen. Ik ga ervan uit dat het zadel op zijn minst 10-15 jaar oud is. De man waar ik hem vandaan heb, heeft vroeger paarden geïmporteerd uit VS en heeft hem laten maken, dus dat moet al een hele poos geleden zijn...

Wat gaaf om te weten! :j
Ik denk zelf dat ie uit 2001 is, gezien het laatste getal in de serienummer, dus dan zou ie nu 14 jaar oud moeten zijn ;)
Ben benieuwd! :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 18:08

Toch nog ff n mail gestuurd, want via FB hebben ze nog niet gereageerd. Heb zelf de merrie vandaag gereden (hoge uitzondering, want het is manlief zijn Princess ) maar jeeeeh,wat is dat lekkere zadel )?