Link
Zijn er bokkers die dit hoofdstel hebben en/of mij de werking ervan uit kunnen leggen? Ik hoef het niet te hebben maar ik ben gewoon benieuwd naar het idee erachter, vind het er wat vreemd uitzien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Elke schreef:Omdat er druk op allebei de bandjes over de neus komt als het paard bv z'n mond open doet. Of als je hem strak doet. Sterke paarden voelen meer druk en dat vinden ze niet fijn dus gaan ze weg voor de druk dus koppie omlaag is minder druk voor de rruiter in de hand.
eilleen333 schreef:Mijns ienziens moet een sterk paard opgelost worden vanuit de ruiter, niet vanuit het tuig.
kom hier om te leren natuurlijk!] vanspeijk schreef:eilleen333 schreef:Mijns ienziens moet een sterk paard opgelost worden vanuit de ruiter, niet vanuit het tuig.
Ja dit dus!
Nou rijd ik als westernruiter toch al niet met neusriem - ik vraag me eigenlijk af wat voor nut ze hebben omdat als je druk op de teugels zet, je druk op het bit zet, maar niet op de neusriem, toch? [bij alle Engelse hoofdstellen.] Maar kan ook zijn dat ik het niet snap, dus graag uitleg [maar no hating pleasekom hier om te leren natuurlijk!]