Vroeger een wintec, past ie nu weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElskaIsland

Vroeger een wintec, past ie nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 21:40

Hoi,
Ik heb mijn paard sinds okt 2014 en heb toen zijn leren zadel erbij gekocht. Ook had de verkoper een wintec Isabelle werth voor hem, maar die heb ik niet overgenomen. Omdat zijn zadel slecht wordt en ik de wintec toen wel erg lekker vond zitten, vroeg ik mij af: zou ik een tweedehands wintec (Isabelle werth) met dezelfde boom als dat oude zadel er zo op kunnen leggen? Natuurlijk kan de bespiering anders zijn, dus evt. een andere boom erin?
Ik hoor graag wat jullie vinden of wat de ervaringen zijn.

mingming

Re: Vroeger een wintec, past ie nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:42

Dat kunnen wij niet zomaar beoordelen. Vraag of een zadelmaker het komt controleren!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:43

Of een zadel past hangt niet alleen af van merk en type.
De kussens kunnen al dan niet zijn bijgevuld of juist ingezakt, je paard kan heel anders bespierd zijn, etc etc.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:44

Ik rijd ook met een wintec Isabelle werth heerlijke zadels vind ik het. Zo ver ik weet is er een dingetje van wintec die kun je op de rug leggen en dan weet je welke boom je moet hebben, misschien valt die ergens te lenen of kopen? En dan kijken naar een wintec met die boom of er een boom bij kopen. En als je het niet vertrouwd de zadelmaker er bij

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:59

Dat hoeft niet. Mijn paard paste vroeger prima een wintec 500 cair met zwarte boom. Hij kan nu absoluut geen wintec 500 meer op, ongeacht welke boom (van zwart tot wit gebruikt met en zonder verschillende onderleggers).

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 07:44

Oke, dank jullie wel. Hij is 10, dus wel uitgegroeid, maar zijn bespiering zal anders zijn idd.