materiaal boom Prestige Doge

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bentofan

materiaal boom Prestige Doge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 11:48

Hallo,

Ik heb een Prestige Doge, maar nu wil ik deze gebruiken voor mijn jonge paard. Ik heb er mee gereden maar de boom lijkt me net te wijd. Hij zakt wat voor en verschuift naar achteren.

Mijn zadelmaker Godfried Broekman komt over een paar weken en ik zou graag weten of dit zadel goed is aan te passen. Zijn vrouw had het erover dat er misschien een kunststof boom in zit die met infrarood is aan te passen.

Dus mijn vraag: Welk materiaal heeft de boom en hoe goed is dit zadel aan te passen?

Anders moet ik vast een ander zadel regelen voor mijn paardje.

mirriezz

Re: materiaal boom Prestige Doge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:58

Eerlijk gezegd, ik heb geen idee.
Ik ben wél heel benieuwd naar de methode met infrarood. Hoe gaan ze een kunststof boom aanpassen met infrarood? Vooral in het geval dat je hem smaller moet maken, heb ik geen idee hoe je dat zou kunnen doen. (ik ben productontwerper (student) en bekend met productiemethoden ed, maar kan me hier niet echt wat bij voorstellen...)

Mochten ze je het aanbieden, zou ik nog even navragen dus hoe ze dat dan precies doen, voor je duur betaalt voor een beetje magie.

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 12:43

Ik zal je op de hoogte houden! Godfried heeft wel veel verstand van zaken, dus verwacht geen magie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:48

Prestige heeft kunststof bomen die aan te passen zijn met infrarood, het zadel gaat onder een pers, met de lamp erop, en komt uiteindelijk eruit op de ingestelde maat.
Dit is zo'n soort pers: http://www.keithbryansaddlery.com/saddl ... devil.html
En dan een lamp ervoor.

Ik zou het liever door Prestige zelf laten doen, dan door een zadelmaker. Het moet nl nogal precies. Als een boom wordt gefabriceerd wordt het ca 50x op symmetrie gecheckt, bij 'even' onder een pers wijder of smaller maken niet. Prestige heeft een naam hoog te houden. Je kan het goed op laten meten, het rapport wat je meekrijgt mee laten sturen door een dealer van Prestige, en dan door hun laten doen..

Maar, om je vraag te beantwoorden, ja, hij kan aangepast worden dmv pers en infrarood.

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 20:57

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ga zeker aanpassing door Prestige zelf overwegen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:05

Dankjewel voor je uitleg Nielojram! Aan die optie had ik nog niet gedacht, al ken ik de methode niet. Maar infrarood aanpassen icm een pers, klinkt zeer goed mogelijk ja!

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:25

Je kan de vertegenwoordiger van Prestige contacteren.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:04

Voor een zeer jong paard zou ik liever dit zadel zo houden en werken met een pad met inlagen. Bijv een korrektor. Of kentaur pad met 6 inlagen.
Heeft het paard tenminste ruimte om te groeien en spieren te ontwikkelen nu het aan het werk wordt gezet.