Hoofdstel ongelijke gaatjes in bakstukken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Hoofdstel ongelijke gaatjes in bakstukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 08:33

Hallo,

Nou ik weet het niet meer hoor....
Elke x als ik een ander hoofdstel koop dan moeten de bakstukken waar het bit aan bevestigd zit op verschillende hoogtes zitten moet het bit recht in de mond van mijn paard hangen..
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik ''goedkoper'' hoofdstel had gekocht van een niet zo boeiend merk.
Nu heb ik dus weer een nieuw hoofdstel gekocht maar wel van een duurder en goed merk..
Maar toch zitten de bakstukken niet op de zelfde hoogte (Hiermee bedoel ik dat bijvoorbeeld het linker bakstuk in gaatje 1 bevestigd ziet en het rechter bakstuk in gaatje 2 zit.. )

Dit heb ik niet alleen met mijn eigen paard, maar meerdere paarden hebben dit dus ook met die hoofdstellen..
Ook mijn vorige paard had dit... en nu mijn ''nieuwe'' paard dus ook..

Als ik ze dus in allebei verschillende hoogte zet dan zit het bit wel gewoon goed recht in de mond verder en loopt die heerlijk verder niks op aan te klagen maar ik vind het raar..

Zouden de gaatjes dan scheef gezet zijn in het hoofdstel? die gaatjes komen namelijk ook niet over een met elkaar qua hoogte...

Groetjes..

Anoniem

Re: Hoofdstel ongelijke gaatjes in bakstukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:36

Hoofd van het paard is ook links en rechts niet precies symmetrisch, net als je eigen gezicht.
Wat maakt het uit of het links in gaatje 3 zit en rechts in gaatje 4?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:38

Dan moet je toch gewoon je kopstuk wat verschuiven. Je bakstukken zitten aan je kopstuk, soms neusriem er doorheen en dus bovenop het bakstuk. Dat maakt wel dat het even stroever is en dan moet je dus je neusriem ook even recht maken.

Ik heb ooit een paard gehad die net tussenin zat qua gaatjes, daar maakte we die ongelijk en dan schoven we het kopstuk zodat het wel beneden gelijk kwam. Maar dus eigenlijk een half gaatje korter aan elke kant, ipv 1 volledig aan elke kant.