Beugel "kappen"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmkeE

Beugel "kappen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:04

Hoi,

Ik heb nog even een vraagje (weet niet goed of dit bij harnachement hoort of bij rijtechnisch?).
Maar tijdens buiten ritten ben ik vaak bang dat mijn voeten doorschieten in de beugels, tjah en als er dan iets gebeurt hang je er achteraan te slepen... Niet echt een aantrekkelijk idee haha.

Daarom vroeg ik mij af of het handig is om van die beugel "kappen" (hoe heten deze echt :P?) op mijn beugels te doen.
Maar ik heb hier echt totaal geen ervaring mee dus hoop dat er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben :)?
Werken deze goed of valt dat wel mee? En is het ook daadwerkelijk altijd veilig of zitten er nadelen aan?
En als ik ze nu wel aan zou schaffen, kan ik ze er dan gewoon altijd aan houden of niet? Ook tijdens springen en dressuur wedstrijden? En zijn deze er ook gemakkelijk af te halen of niet? Ik ben namelijk niet de enige die met het zadel rijd :x

Alvast bedankt iedereen :) :)

Urielle

Re: Beugel "kappen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:08

RT-V ---> HAR

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:11

Dit zijn stijgbeugel korfjes. Zijn zowel in kinder als in volwassen maat te vinden.

Het systeem waarmee ze vast zitten kam verschillen. Wat je wel zou kunnen doen is eigen beugels kopen en ze daar in doen. Dan kun je ze wisselen door de beugelriemen open te maken. Anders eventueel ook beugelriemen er aan.

Qua wedstrijden kan ik je niet verder helpen.

Overigens zijn er ook veel veiligheidsbeugels waar je niet in vast komt te zitten. Deze zijn volgens mij sowieso toegestaan om mee te rijden op wedstrijden.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:13

Ik heb beugels met korven, of te wel veligheidsbeugels. Ben ooit 1x blijven hangen en meegesleurd, niet echt voor herhaling vatbaar... Ik heb ze van Compositi, en heb er met rijden geen last van. Enige is dat ze met zand en vocht wel eens een beetje gaan piepen tijdens het lichtrijden ;-)

Je plaatst ze in plaats van de blokjes, en zet ze met 2 schroeven/moeren vast. In principe makkelijk te wisselen, maar ik laat ze altijd zitten. Je hebt er geen last van tijdens de dressuur bijvoorbeeld.

http://www.kramer.nl/Veiligheidselement ... &ci=257107

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:15

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:37

Oké bedankt iedereen :)!
Helaas denk ik dan niet dat ik het kan gebruiken omdat ik het echt gemakkelijk er op en af moet kunnen doen..
Maar ik ga nog even goed doorzoeken naar een oplossing :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:18

Voorheen hadden ze ze ook bij de decathlon voor geloof ik 15 euro, geen idee of ze ze nog hebben.
Deze heb ik jaren gebruikt en waren ideaal, je hoeft niet meteen nieuwe beugels aan te schaffen.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 17:26

Dankjewel :)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:31

Die korfjes die graffi86 laat zie kan meer opzichte best makkelijk op en af doen, maar nog makkelijker is ze aan je eigen beugels te doen en dan de hele beugel wisselen. Dat doe ik ook als ik op het paard van mijn vriend rij. Ik moet toch een aantal gaatjes korter zitten dan hij die net zo makkelijk beugels even wisselen.

Aan het zadel voor mijn eigen pony heb ik beugels met een vaste korf zitten.