Bates

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vajramani

Bates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 20:49

Gister op een bates isabell werth met cair zadel gereden, zelf moest ik er wel wat aan wennen maar eindelijk geen gestaak van mijn paard. Dit terwijl zijn eigen zadel Euroriding geregeld is nagekeken en in het verleden liep hij ook super onder dit zadel. Vandaag mijn andere euroriding op hem gelegd, deze is wel te smal voor hem dat weet ik maar ook geen gestaak. Voor mij is het dus duidelijk dat zijn eigen zadel dus niet goed meer ligt.

Ik ben nu dus wat aan het rondstruinen op internet naar een 2e hands. Helaas weinig te vinden. Wel vaak de inova. Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen beide is, of tussen alle typen bates. Liggen ze toch ondanks de cair en aanpasbare boom etc hetzelfde op de paarden?
Zou graag heel wat info willen krijgen.

marquez1

Re: Bates

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 06:52

Even voor de duidelijkheid. Cair is geen lucht. Cair zijn twee soort van foamlaagjes met daaromheen plastic zakjes. De twee zakjes zijn in het midden aan elkaar geplakt met tape. Ik werk niet met wintec, en kan je dus geen antwoord geven op je echte vraag, maar ik kan je wel van advies voorzien.

Vraag gewoon gewoon een goede zadelmaker om langs te komen en je te voorzien van een goed advies en zo mogelijk een passend zadel. Zo te lezen had je er al iemand naar laten kijken, dus waarom zou je hem/of haar niet laten zoeken naar een nieuw/ ander zadel?

Vajramani

Re: Bates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 08:33

Het zadel wat er nu op ligt, ligt ook goed op hem, maar hij wil er toch niet fijn onder lopen. En dan is deze dus nageken etc door een goede zadelmaker. Dan denk ik hem wel de opdracht geven om op zoek te gaan terwijl ik nu met een zadel heb gereden waar hij wel goed onder liep.