Rambo Micklem Multi Bridle VS Lage neusriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Rambo Micklem Multi Bridle VS Lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 08:13

Al enige tijd vallen mij de positieve ervaringen en berichten op over de Rambo Micklem Multi Bridle.

Niet alleen de unieke uitstraling maar vooral de ligging van het hoofdstel en de reactie's van paarden hier op.
Nu ben ik erg nieuwsgierig naar het hoofdstel om zelf eens uit te proberen.

Zelf rijd ik al een jaar zeer tevreden met mijn lage neusriem.
Athos reageert er fijn op en is beter te rijden dan met een hoge (gecombineerde) neusriem.
Het 'probleem' met Athos is alleen: hij heeft een Cob hoofdstel en Full neusriem. Hoe zit dit met de Rambo MMB?
Gaat dat ooit wel passen?

Vandaar mijn vraag:
Wat is jullie ervaring? :) en met wat voor neusriem reden jullie voor de Rambo MMB?

Dees

Re: Rambo Micklem Multi Bridle VS Lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:25

De MMB Large gaat gewoon passen hoor, daar hoef je niet over in te zitten.
Of het bij je dier past is een tweede. Volgens mij ligt de neusriem bij de MMB iets hoger dan bij een lage neusriem.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:28

Ik heb nu een paar maandjes de Rambo, reed hiervoor met gecombineerd en ook lage neusriem. In het springen een mexicaan en nu alles op de Rambo. Paard reageert er zeer goed op :j

En voor de maat, mijne heeft precies hetzelfde. Cob bakstukken en full neusriem/frontriem. De rambo was in cob te klein en de full past prima. Qua bakstuk kan hij nog 2 gaatjes omhoog.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:35

Ik heb al weer een paar maanden de MMB en ben er super tevreden mee. Hiervoor reed ik met een gecombineerde neusriem in maat full op de krapste maat, terwijl ik vaak cob heb voor het halster. De full moet voor jou ook passen hoor. Er zitten ook lekker veel gaatjes in ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:15

Mijn paar reageert op lage neusriem beter dan de rambo :j