Wat kun je met peesbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jejeamber

Wat kun je met peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 10:31

Zoals de titel al zegt wat kun je met peesbeschermers waarom gebruiken we ze en waarom julloe ik heb peesbeschermers gekocht naar wat kan ik er allemaal mee doen.
Ik hoor het graag

faunty

Re: Wat kun je met peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:33

je doet ze om de benen van je paard om te beschermen bij het springen , of als je paard zichzelf aantikt met het rijden.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:38

ik heb peesbescherms gekocht maar ik weet niet wat ik er mee moet doen :') je kan ze gebruiken met springen of als je paard tikt, alleen bij tikken zijn ze echt nodig. bij andere dingen kan het zonder.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:41

Je topic van gisteren hierover was gesloten omdat er al zoveel topics over zijn en dan maak je maar weer een nieuwe aan?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:42

Ik gebruikte ze graag om de oren van mijn paard te beschermen tegen vliegen. :o

Misschien een gekke vraag maar waarom koop je iets waarvan je het gebruiksdoel niet weet?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:46

De pezen van het paard zijn op z´n strekts als ze koel zijn. het liefst dek je die dus niet af met iets tenzij het absoluut noodzakelijk is zoals de risicos op peesklap bij springen, als een paard bij de landing met de achterhoeven tegen zijn voorbenen aan komt.

Tegenwoordig gebruiken ze peesbeschermers ook wel ipv pijpkouzen die je weer gebruikt bij zijdelings aantikken van de kogels bij longeren bv, als een paard scheef naar binnen moet lopen.

Jonge paarden bescherm je ook tijdelijk de benen van omdat ze onhandig kunnen zijn, maar het is niet de bedoeling dat ze er levenslang mee lopen.

Het is eigenlijk raar dat ze tegenwoordig zomaar of als modeaccesoire worden omgedaan.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:00

Lusitana schreef:
Het is eigenlijk raar dat ze tegenwoordig zomaar of als modeaccesoire worden omgedaan.

Inderdaad, iedereen gooit er automatisch peesjes om, om bv hun setje af te maken. Op de manege zie ik het ook zo veel, peesjes die ook nog eens totaal niet passen of goed zitten...

Maar ik gebruik wel peesjes bij mijn pony, want zij tikt zichzelf wel eens aan. Als ze ze niet nodig had, dan had ze ze ook niet omgekregen :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:02