Uitrijdeken en touwteugels ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Uitrijdeken en touwteugels ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:10

Tegenwoordig rij ik noodgedwongen met vliegen(dazen)uitrijdeken en dit gaat redelijk.
Echter zit ik met een probleempje waar de creatievelingen onder jullie mij misschien wel mee kunnen helpen :Y)

Het halsdeel sluit namelijk met klittenband, maar uiteraard gaat dit niet volledig dicht. Op zich geen probleem, maar ik rij met een natural hackamore en dus touwteugels. Deze blijft aan 1 kant regelmatig in de klittenband hangen .. Niet alleen niet zo fijn maar ook niet zo goed voor de teugel op zich, die ziet er na een paar keer al een stuk minder mooi uit :(:)

Zou ik daar nog wat aan kunnen doen? Dacht het overtollige klittenband afplakken met iets ofzo, maar wat? Bestaan er klittenbandafsluitstrookjes ofzo? :+ (volgens google niet :P ). Of andere opties?

Yenni

Re: Uitrijdeken en touwteugels ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:13

Een ander stukje los klittenband op plakken tijdens het rijden?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:15

Je kan losse klittenband kopen, zowel de 'stoffen kant' als de 'haakjes kant', daarmee kan je het klittenband wat nu in de weg zit afplakken.
Kan me voorstellen dat het zonde is van je touwteugels. Zou ik ook niet blij mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:18

Kreeg net inderdaad ook de geniale ingeving om gewoon een stuk klittenband te kopen en dan de "juiste" kant gebruiken voor het afplakken :)* Het is zondagmorgen zullen we maar zeggen _O-

Nu alleen nog even zoeken in wat voor soort winkels je dat makkelijk kan vinden O:)
Iets van een hobby/knutselwinkel zal dat wel hebben neem ik aan?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:20

Op de markt hebben ze vaak ook wel een fournituren kraam staan waar je klittenband kan halen, wel even meten welke breedte je moet hebben want er zijn veel verschillende maten! Anders bij een stoffenwinkel even langs gaan die hebben vaak ook wel klittenband

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:22

de action heeft het regelmatig, kost ook niets natuurlijk ;)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:23

En anders een stuk plakband rond het touw waar het touw de teugels raakt. Voor het geval de randjes van het klittenband nog steeds aan de teugels blijven haken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:25

Zat inderdaad te denken om eens bij de Action langs te gaan :j Want daar vind je wel veel van dat soort dingen .. Weet natuurlijk niet de precieze maat, maar kan ook altijd op maat geknipt worden neem ik aan? Kan ik eventueel kijken voor iets wat zeker breed genoeg is en dan eventueel knippen..

Of misschien iets van ducttape rond de teugel, dat kan ook! Heb toch zwarte teugels en zwarte tape liggen dus kan dat altijd eens proberen :Y)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:34

Ik denk dat als je tape rond je teugels gaat doen en dat er later afhaalt dat dat niet zo mooi is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:40

Zou het? Zo supersterk is die tape ook niet .. Heb hem een aantal keer gebruikt voor een staartbandage vast te zetten toen hij voor de koets liep en zag aan die bandage niks geks (ging er ook makkelijk af). Is natuurlijk ander materiaal maar toch ..

Anders probeer ik het vandaag even, haal hem er meteen weer af en kijk hoe het uitziet. Schade zou ik vandaag toch hebben als ik ga rijden ;) Moest het dan echt niks zijn kan ik in de week altijd nog langs de Action :)

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:47

De Jumbo heeft ook los klittenband. En met een beetje mazzel is die open op zondag (hier iig wel)
Succes!