Ik heb een jaar geleden mijn pony gekocht een haflinger van 1,45 best breed maar ook een beetje het sporttype inzich.
Nu had hij al een zadel en die had hij net nieuw en die zat volgens de oude eigenaar prima. Na 3 maand rijden kreeg ik mijn twijfels en is er een zadelmaker bij gekomen deze heeft de boom aangepast en opgevuld en ik kon weer aan de slag.
Nu had ik het gevoel dat het nog steeds niet goed lag en de zadelmaker is nog een keer langs geweest toch lag alles prima en ik kon gewoon rijden. Een half jaar later is de zelfde zadelmaker weer geweest en er hoefde niks aan het zadel veranderd te worden.
Nu was mijn pony kreupel achter maar die was in een week weer over dus ik ging weer rijden. Nu was hij voor opeens onregelmatig en ik kreeg het advies buiten te stappen en te draven. Dit leek goed te werken voor 3 week en daarna werd het alleen maar erger. Toen besloten er iemand bij te halen. Een paarden masseur en die ontdekte dat het zadel wel meer dan 5 cm te lang was en mijn pony had ontzettend veel pijn. Door het zadel dus. en daardoor was hij helemaal scheef en ging het rijden niet goed.
Nu is hij helemaal los gemaakt in zijn lijf en kan ik morgen weer beginnen met rijden. Nu ga ik uiteraard niet meer met mijn zadel rijden maar ga ik morgen er eventjes op met barebackpad om te voelen hoe hij nu loopt.
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe zadel en had de vraag wat voor zadels hebben jullie op jullie haflinger?
Ik had een wintec (weet niet welke) dressuur 17,5 inch. gelukkig heb ik zelf geen 17,5 inch nodig en kan ik ook prima in een 16,5. Dit moet ook wel omdat de 17,5 inch te groot is voor zijn rug. zelf leek mij massimo trail een heel fijn zadel heeft iemand hier ervaring mee op een haflinger?
alvast bedankt voor het lezen