Oornetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 13:46

Mijn paardje is erg gevoelig voor wind. Ze wordt er echt chagrijnig van en lijkt er echt last van te hebben.
Zou zo'n oornetje daar tegen kunnen helpen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:24

Ik ken wel een paard waarbij dat verschil maakte inderdaad.
Je kunt het altijd proberen.

Yenni

Re: Oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:26

Lijkt me wel. Ga je op wedstrijd? Zo nee zou ik het haar in de oren laten staan. Scheelt ook al. Je kunt het idd altijd proberen. :j

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:37

Cas123 schreef:
Zo nee zou ik het haar in de oren laten staan. Scheelt ook al. :j

Uitgeschoren oren is toch niet meer toegestaan? Of staat dat nog niet vast?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:38

leanR schreef:
Cas123 schreef:
Zo nee zou ik het haar in de oren laten staan. Scheelt ook al. :j

Uitgeschoren oren is toch niet meer toegestaan? Of staat dat nog niet vast?

Ohh wist ik nietm ik rij geen wedstijden namelijk :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 12:18

Ik rij geen wedstrijden, maar ze heeft vrijwel geen haar in haar oren. Ze schuurt haar oren regelmatig kapot door de zomer eczeem, en een masker laat ze niet zitten.
Ik zal wel kijken of zo'n netje helpt. Zijn daar maten in? Ze is een D pony, maar volgens mij heeft ze best grote oren. Of dat lijkt zo doordat ze kaalheid zijn.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:05

Bedoel je dit tijdens het rijden? Dan zou inderdaad een netje een oplossing zijn. Ik ken je pony niet, maar je kan beter iets te groot nemen dan te klein. De oren kan je desnoods dan nog een stukje innemen, mocht je dat willen. Dus in eerste instantie een cob, anders een full.

Buiten het rijden om zou je denk ik gewoon een passende hoofdkap moeten vinden voor je pony.
Voor de jeuk zou je Derfen (-gemengd met Bio Huidolie) kunnen proberen.
Laatst bijgewerkt door leanR op 19-07-15 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:09

Ik zou als je er een koopt een grote maat nemen zoals hierboven al word gezegd kun je ze zelf altijd gemakkelijk innemen, en misschien kun je hem nog altijd in de winkel. Vaak kunnen mensen je ook wel helpen met de juiste maat te vinden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 17:18

leanR schreef:
Bedoel je dit tijdens het rijden? Dan zou inderdaad een netje een oplossing zijn. Ik ken je pony niet, maar je kan beter iets te groot nemen dan te klein. De oren kan je desnoods dan nog een stukje innemen, mocht je dat willen. Dus in eerste instantie een cob, anders een full.

Buiten het rijden om zou je denk ik gewoon een passende hoofdkap moeten vinden voor je pony.
Voor de jeuk zou je Derfen (-gemengd met Bio Huidolie) kunnen proberen.

Ze heeft altijd last van de wind, maar het oornetje is idd bedoeld voor tijdens het rijden.

Derfen gebruik ik al. Maar bij haar oren wordt ze daar niet heel gelukkig van helaas. Ik probeer de plekjes goed vet te houden en dat gaat redelijk. Helaas heb ik nog geen goede vliegen masker gevonden die ze netjes laat zitten in de paddock.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:07

Ik denk meer dat ze last van de wind heeft omdat haar oren zo kaal zijn. Een netje zou zeker uitkomst bieden. :)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:18

Skincalmin is ook lekker spul. Te koop via Vitalbix.nl
Mijn pony van 1.20 heeft een oornetje maat pony maar die oren zijn juist supergroot, als ze die opheeft zijn het net ezelsoren

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:16

Cas123 schreef:
Ik denk meer dat ze last van de wind heeft omdat haar oren zo kaal zijn. Een netje zou zeker uitkomst bieden. :)

Van de winter had ze ook erge last van de wind. En toen had ze niet geschuurd. Maar ik ga wel kijken of ik een netje kan vinden. Zo duur zijn ze niet, dus ik ga het maar gewoon proberen.