Sneetjes Door dubbel gebroken bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marusch25

Sneetjes Door dubbel gebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:19

Ff een vraag. Ik rijdt sinds een aantal maanden met een dubbel gebroken sprenger bit. Anatomisch gevormd. Mijn paard loopt er heel fijn op maar nou zag ik dat hij aan de binnenkant van de mondhoeken kleine sneetjes heeft. Zowel links als rechts. Zou dit kunnen komen doordat bit te groot is of wellicht te laag hangt. Dat het tussen stukje dan te veel ruimte heeft om Door de mond te gaan zeg maar? Hoor het graag als iemand hier ook last van heeft gehad

Marusch25

Re: Sneetjes Door dubbel gebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 20:54

Niemand die hier ervaring mee heeft of met dit bit?

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 20:55

Anders iemand die een bit fitter kent omgeving Gelderland of Overijssel

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:58

Kan me weinig voorstellen bij de sneetjes maar klinkt in mijn oren meer als een allergie voor met metaal waarvan het bit is. Als je met sneetjes kleine dunne kloofjes bedoeld.

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:27

Zijn idd soort kloofjes. Maar is geen allergie. Heb al meer aurigan bitten gehad. Dacht daarom dat tussenstuk boosdoener is

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:22

Is het een nieuwe sprenger van sensogan? Zo ja dan zou dat de reden kunnen zijn, die hebben een andere legering(metaal samenstelling) als de oudere bitten van sprenger. Kan dus zomaar zijn dat je paard er toch een allergische reactie op geeft omdat het bit van iets ander materiaal is gemaakt als gewent

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 23:36

Nee is gewoon een aurigan.exact zelfde materiaal als het vorige bit. Ben niet weg van Sensogan dus zou ik bij voorbaat al niet aanschaffen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:13

Je bedoelt in de mondhoeken? Heb je misschien een watertrens? Anders eens een bus- of hulstrens proberen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:19

Ja daar heeft mijn paard ook last van als ik dit bit gebruikt. Dacht hem een plezier te doen met de aurigan anatomisch gevormde D trens (Dynamic RS), maar hij krijgt hier na twee a drie keer rijden kloofjes van.

Heel jammer van het dure bit, ben nu al een tijdje weer terug op mijn simpele dikke RVS dubbelgebroken bustrens aan het rijden.