Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:56

Mocht je paard trouwens het gerommel niet fijn vinden zou je eventueel ook nog een ongebroken trensje kunnen proberen, er zijn paarden die daar wel fijn op reageren.
Maar zou inderdaad eerst het advies van je paardentandarts opvolgen, aangezien die de mond van je paard heeft gezien

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:16

maceooliver schreef:
Lisaapee schreef:
@Maceooliver zoals ik al zei hoef ik geen tips over het beleren en je hoeft er in dit topic dus ook geen discussie over aan te gaan.

Vandaag met Rianne haar bit gelongeerd, de Myler level 1. Na 10 minuten heerlijk ontspannen stappen zou ik stoppen. Totdat ze vanuit het niets explodeerde. Wel tot 2x toe. Dit heeft ze nog niet eerder gedaan. Nu zou het ook kunnen liggen aan het feit dat ze vandaag ivm de regen binnen heeft gestaan ;) Morgen maar weer even stappen en zien hie ze dan is. En oja, tandarts komt morgen ook dus ik ben benieuwd :)

Ik wil geen discussie met je aangaan, maar het kan absoluut geen kwaad om je kennis te vergroten.
http://equinespirit.nl/wanneer-kan-ik-m ... -inrijden/


Deze tekst kan ik niet eens serieus nemen, staat vol met taalfouten. Daarbij staat er dat er schade kan ontstaan aan de rug bij te vroeg inrijden. Maar komt dat dan door de leeftijd of door andere factoren zoals direct te zwaar trainen of een slechte ruiter? Slecht onderbouwd dit. Kom met iets beters

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 22:05

Ik heb zat ervaring met jonge paarden en voel me ook totaal niet genoodzaakt me te moeten verdedigen over hoe ik met mijn paarden omga :) Die discussie voeren jullie, zoals eerder al gezegd, maar in een ander topic.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:36

Lisaapee schreef:
Ik heb zat ervaring met jonge paarden en voel me ook totaal niet genoodzaakt me te moeten verdedigen over hoe ik met mijn paarden omga :) Die discussie voeren jullie, zoals eerder al gezegd, maar in een ander topic.

Als je ervaring en verstand had van jonge paarden beleren, had je het op een totaal andere wijze aangepakt.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:40

R12312 schreef:
Lisaapee schreef:
Ik heb zat ervaring met jonge paarden en voel me ook totaal niet genoodzaakt me te moeten verdedigen over hoe ik met mijn paarden omga :) Die discussie voeren jullie, zoals eerder al gezegd, maar in een ander topic.

Als je ervaring en verstand had van jonge paarden beleren, had je het op een totaal andere wijze aangepakt.


Ga eens even in een ander topic doordrammen, dit is hier niet op zijn plaats. Het feit dat TS hier al om advies vraagt en zo snel een tandarts heeft laten komen wijst er wel op dat ze met haar paard inzit. Er zijn talloze paarden die op 3 jaar beleerd worden en gewoon gezond opgroeien, en aan haar OP te lezen doet TS het niet slecht. Nu kan je het blijven draaien of keren, of met onzin artikels afkomen, maar iedereen heeft zijn eigen manier van beleren.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:59

Snollygoster schreef:
Ga eens even in een ander topic doordrammen, dit is hier niet op zijn plaats. Het feit dat TS hier al om advies vraagt en zo snel een tandarts heeft laten komen wijst er wel op dat ze met haar paard inzit. Er zijn talloze paarden die op 3 jaar beleerd worden en gewoon gezond opgroeien, en aan haar OP te lezen doet TS het niet slecht. Nu kan je het blijven draaien of keren, of met onzin artikels afkomen, maar iedereen heeft zijn eigen manier van beleren.

Lees ff terug, want ik denk dat je het echt tegen de verkeerde hebt :+

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:51

R12312 schreef:
Snollygoster schreef:
Ga eens even in een ander topic doordrammen, dit is hier niet op zijn plaats. Het feit dat TS hier al om advies vraagt en zo snel een tandarts heeft laten komen wijst er wel op dat ze met haar paard inzit. Er zijn talloze paarden die op 3 jaar beleerd worden en gewoon gezond opgroeien, en aan haar OP te lezen doet TS het niet slecht. Nu kan je het blijven draaien of keren, of met onzin artikels afkomen, maar iedereen heeft zijn eigen manier van beleren.

Lees ff terug, want ik denk dat je het echt tegen de verkeerde hebt :+


Oei, ja inderdaad, mijn excuses :=

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 00:03

R12312 schreef:
Lisaapee schreef:
Ik heb zat ervaring met jonge paarden en voel me ook totaal niet genoodzaakt me te moeten verdedigen over hoe ik met mijn paarden omga :) Die discussie voeren jullie, zoals eerder al gezegd, maar in een ander topic.

Als je ervaring en verstand had van jonge paarden beleren, had je het op een totaal andere wijze aangepakt.


Nu ga ik er eigenlijk al meer op in dan ik wil. Maar dat mijn manier niet jouw manier is betekend niet dat ik 'er geen verstand' van heb. Daarnaast kun jij uit mijn OP niet 'ervaren' hoe ik met mijn paarden omga en je weet dus niet hoe ik het doe en hoe goed ik naar mijn paarden kijk + wat 'mijn manier' is. Nogmaals voel ik me ook niet genoodzaakt mijzelf hierin te moeten verdedigen aangezien dit topic daar niet voor is! Verdere reacties hieromtrent negeer ik dan ook vanaf nu ;)

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:49

Even een update!

Vanochtend er weer even opgezeten. En oh wat ging dat goed zeg! Ze was heerlijk rustig met haar mond. Echt een groot verschil nu de tandarts is geweest. Woensdag komt mijn Sprenger bit binnen :D Top!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:46

Mooi :)

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:10

Super ! Heb net alles terug gelezen en vind het fijn om te lezen hoe je met je paard om gaat :) blij dat het goed ging. Nu houden zo !

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:15

Oh, fijn om te horen!!
Duim voor je dat het hiermee nu opgelost is!!

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 00:02

Thanks voor de leuke reacties :)
Aangezien ze vandaag al zo'n verandering liet zien ga ik er ook vanuit dat het nu opgelost is.
Zal nog wel even laten weten hoe het met een nieuwe bit in ging.

denisesilver

Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Paard beleren maar paard schudt met hoofd, welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:41

Wat fijn!