Met mijn verzorgpaard ben ik bitloos rijden aan het uitproberen. Ik doe dit met een touwhalster, maar hier reageert hij niet heel goed op: hij snapt er niet veel van als de teugels onder het halster zitten
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=560F08BD
(zo dus)
Als de teugels aan de zijkant zitten, snapt hij het wel. Ik heb dus het idee dat hij beter op een sidepull reageert dan op een touwhalster.
Omdat een touwhalster niet geschikt is voor constante druk, dacht ik eraan om zo'n hoofdstel te kopen en dan de teugels aan de ringetjes vast te maken:

Ik denk dat wanneer de neusriem hoog zit (2 vingers onder het jukbeen), dit geen kwaad kan? Ik heb dit eerder gedaan met lange lijnen, en dat werkte eigenlijk prima.
Ik wil niet meteen een goed, duur hoofdstel kopen omdat ik nog aan het uitproberen ben.

Deze had ik ook gezien, maar ik weet niet hoe geschikt een touwhalster met ringetjes aan de zijkant is om mee te rijden?
Dus, kan ik (tijdelijk) met een lage neusriem rijden mits deze op goede hoogte is afgesteld?
werkt prima voor een paar keer
Gewoon teugels aan de ringetjes geklikt. En ik had hem ook niet heel hoog gedaan hoor!