Ainsley zadels advies gevraagd!

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nina1999

Ainsley zadels advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 21:54

Hoi,

Al een hele tijd heb ik naar alle tevredenheid een ainsley vanguard fit 3 17,5 inch op mijn kwpn merrie met hoge schoft liggen. Nu heb ik de mogelijkeid om goedkoop aan een ainsley bently te komen, ook fit 3 17,5 inch, om af en toe een sprongetje mee te maken. Enige probleem is dat de eigenaar het zadel niet terug wil wanneer ik hem gekocht heb, ik mag dus niet passen. Is de kans groot dat dit zadel ook op mijn merrie past? Ik kan namelijk helemaal geen info vinden over de bently, alleen over de ranger.

Alvast bedankt!!

swatch

Re: Ainsley zadels advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 00:51

Je zou dan bijvoorbeeld wat maten kunnen meten van je zadel en dat vergelijken. Ainsley kan toch wat wisselend vallen is mijn ervaring. Ook de ruimte tussen de kussens kan wat verschillen.
Maar het zijn wel goede kwaliteitszadels. Kun je het niet daar passen op je paard?

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 00:55

Dan zou ik gewoon rustig verder op zoek gaan naar een ander zadel.....
Als je niet kunt passen weet je ook niet van te voren of het wel past op je paard, wel zo belangrijk lijkt me.
Het zadel die ik nu heb heb ik wel mogen passen en laten nakijken door de zadel maker ( aangezien ik echt zeker wilde weten of het een goede koop zou zijn)

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 08:06

Waar het me vooral om gaat is de schoft. Verder passen bijna alle zadels op mijn merrie, maar haar schoft is best wel hoog. Als ik het goed zie heeft de bently niet een hele hoge kamer, maar is hij wel heel mooi terug gesneden, klopt dat?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie