Fijn dik enkelgebroken bit

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jess_Ashlinn

Fijn dik enkelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 23:55

Ik ben op zoek naar een dik enkelgebroken bustrenje of D trens voor m'n paard. Echter door de enorme keuze, vind ik het lastig om te kiezen.
Zijn er Bokkers die met zo'n bitje rijden? En met welk soort?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

tamary

Re: Fijn dik enkelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:05

Kunststof bitten zijn vaak dik. Ik heb ze niet, want pony's met kleine mondjes waar 14mm echt de max. is zodat ze de mondjes gewoon dicht kunnen doen.

Overleg met je tandarts over mondvorm en dikte bit. Dikker is niet automatisch vriendelijk en enkel gebroken niet altijd comfortabel. Dat hangt o.a. af van dikte tong en lagen. Uit de onderzoeken die ik gelezen heb komt verder dat er max. 16mm ruimte voor een bit is in de gemiddelde paardenmond. Veel engelse bitten zijn dan standaard te dik (18-21mm).

Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Liess__

Re: Fijn dik enkelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:08

Bij sprenger kan je verschillende bitten testen.

Zelf heb ik getest bij den besten in Hierden. Ze geven goed advies en ik heb er in totaal 4 getest, en de laatste gekocht.

Er zijn nog meer winkels die een sprenger test center hebben, divoza bijvoorbeeld.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie