Ik ben al een paar jaar aan het sukkelen met zadels voor mijn tinkertje die blijkbaar een erg moeilijke rug heeft.
Mijn vorige zadel was een Barefoot lexington maar hier kreeg ik ommenduur drukplekken aan de ophanging en was ik uiteindelijk ook niet tevreden over de kwaliteit van die barefoot, na een jaartje is dat zadel helemaal niet meer stevig en natuurlijk die drukplekken zijn helemaal niet oke.
Dus was ik opzoek naar een ander zadel, opzich vind ik boomloos prima maar dan wel een beter kwaliteit dan mijn vorige.
De zadelpasservice kwam langs met een hele reeks boomloosjes en semiboomloosjes,
De trekker sprak me erg aan maar die was al direct uitgesloten omdat die duidelijk niet pastte.
De ghost was te smal voor haar.
De zadelpasservice had thuis nog een endurance zadel van freeform liggen, en omdat de dressuur modellen wel prima op haar lagen maar ik niet zo voor engels ben wou ik die toch graag proberen.
Dit was helemaal geen succes, de singelstoten kwamen midden op haar buik en door haar bolle buikje blijft die singel dus niet liggen en als ik het zadel meer naar voren leg dan lag ie op der nek en vanachter helemaal onderuit. Afgekeurd dus.
Zadelpasservice terug laten komen, dit keer hadden ze een endurance model van evolution mee.
Dit lag prima en met de singelstoten op de juiste plek.
Dus dit zadel heb ik begin juni gekocht maar hier had ik ook direct droge plekken mee onder mijn stijgbeugelophanging.
Dit zadel rijd ik met kussens onder.
Ik heb de zadelpasservice hier mee gecontacteerd en ze vinden het heel rot voor me dus willen ze dit zadel terug nemen, ze komen morgen al langs voor nog eens wat zadels te passen en de evolution terug mee te nemen.
Maar ze komen af met de freeform engelse modellen maar ik heb liever een 'alternatiever' model.
Hebben jullie een idee wat ik nog evt kan proberen qua zadels.
Het gaat overigens over een tinkertje van 1m43 met een schouder die relatief ver naar achteren komt, een singelplek die erg naar voor ligt en een rug die doorgezakt is.
Wat we vooral doen zijn ritten maken overal doorheen belgie van toch wel een net aantal km, (vorig weekend zaterdag 24 en zondag 37) ook zijn we regelmatig voor een aantal dagen op vakantie of op trektocht.
Zelf ben ik vrij licht qua gewicht
hieronder de zweetafdrukken van huidig zadel

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
dankje!

En met wat voor pad(s) heb je gereden? Toch niet met Sympanova onderkant hoop ik?