Wie kent dit merk? Sattlerei beim Kloster Schöntal

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones, Nicole288, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MelissaV

Wie kent dit merk? Sattlerei beim Kloster Schöntal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 10:45

Zoals de titel al zegt, wie kent dit merk?

Afbeelding

Afbeelding

Het is 17,5/18 inch en boommaat 32.
Zijn dit goede zadels en wat brengen ze 2dehands nog op?

Turbo
OT Tune in R Tune out

Shirley

Re: Wie kent dit merk? Sattlerei beim Kloster Schöntal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:48

Dat waren vroeger zeker goede zadels!

Waarde zal sterk afhangen van de algehele conditie...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:49

Ik heb er ook nog een liggen, al een wat ouder zadel maar voldoet nog prima voor beleren jonge paarden.
Volgens mij is Schöntal opgezet door mensen die eerder bij stübben zaten. Het zijn naar mijn mening goede zadels, wel wat ouderwets in de zin van geen hoge achterkant, geen dikke wrongen etc zoals nu erg in is. Denk dat de waarde tegen zal vallen, wat over het algemeen zo is bij tweedehands zadels, zeker omdat het een merk is wat niet iedereen kent.

Never change a winning team

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 10:51

Goh op zich is hij nog best netjes voor zijn leeftijd :) Hij mist enkel 1 singelstoot, heeft dus maar 2 singelstoten en ze hebben de knieblokken achter het been er af gehaald. Voorderest natuurlijk de gebruikelijke gebruikssporen.
Maar het is dus wel een goed zadel?

Turbo
OT Tune in R Tune out

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:00

wat ik hier van duitse sites haal is deze zadelmakerij over gekocht door Lemetex ,en 2de hands zadels van Kloster Schöntal staan hier te koop tussen de 50 en 100 euro VP.

Those who are dead are not dead They're just living in my head And since I fell for that spell I am living there as well

[BB-ITP] nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15... ik mis jullie zó erg....

sigrid1182

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:02

schontal, ken ik ook via stubben zadels, dat ze wel op elkaar lijken en zelfde kwaliteit, heb zelf 20 jaar terug ook zon zadel gehad. En reed fijn...

Prijzen weet ik niets van, maar niet duur...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:09

Denk dat je er net een liefhebber voor moet treffen.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:12

Zijn zeker fijne zadels als je van het oudere type houdt zoals ik ;) ik heb er zelf ook een gehad en altijd tevreden over geweest. Heb ht zadel alleen niet echt heel duu kune verkopen. Het is gewoon maar net iemand die je moet treffen die het merk kent en ook de kwaliteit ervan.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 11:17

Klopt, je moet de juiste persoon treffen :) Ga hem van de week eens op poetsen en te koop zetten. We zien wel of we er reactie op krijgen.

Turbo
OT Tune in R Tune out

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:18

Succes met de verkoop, de juiste persoon zal je wel treffen denk ik ;) +:)+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:32

Zijn echt superfijne zadels! Geluk voor de liefhebber (zoals ik) is dat ze vaak redelijk goedkoop over te nemen zijn, omdat men niet weet wat voor een kwaliteit het is. Maar het is zeer zeker een A merk.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:02

kimmie261 schreef:
wat ik hier van duitse sites haal is deze zadelmakerij over gekocht door Lemetex ,en 2de hands zadels van Kloster Schöntal staan hier te koop tussen de 50 en 100 euro VP.

Klopt volledig.

Heb zo’n zadel destijds mee overgenomen toen ik (mijn ouders) mijn eerste pony kochten. Dat was +/- 1985 en zadel was toen al zo’n 10 jaar oud. Ik heb het een jaar of 5-6 intensief gebruikt op eerst mijn pony en daarna op mijn eerste paard.
Daarna een dressuurzadel gekocht, maar de Schönthal nog een poos voor buitenritten en enkele springles tot mijn bips echt niet meer in de 17” pastte. Het ligt nog steeds boven op zolder stof te verzamelen.

Het stond toen inderdaad bekend als “het zusje van de Stübben” en nagenoeg onverwoestbaar. Bij mijn zadel hebben de kussens een vilt-vulling. Beoordeeld naar huidige maatstaven vind ik de voorboom erg smal en het kussenkanaal te nauw.

Wel erg leuk om te zien is dat de boom een naar achteren wijzende tak heeft. Vroeger hadden VZH/springzadels een naar achteren wijzende tak, en dressuurzadels een naar voren wijzende tak. Bij moderne zadels wordt voor alle typen veelal een rechte tak gebruikt.

Aan het ingeslagen nummer te zien gok ik even dat jouw zadel bouwjaar 1977 heeft.

Ik heb 4-5 jaar geleden 125 euro gekregen voor een in zeer goede staat verkerende maar ook 20 jaar oude Passier GTE (dressuur). Dus ja, 50-100 euro (max). Eerder 50 dan 100 denk ik.

Je moet er echt een liefhebber voor vinden. Succes met de verkoop.

[MA] Wie herkent deze foto's? (Omgeving Vries-Drenthe)
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie