Ligt dit zadel goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:06

Ts, mooi dat je op een kampioenspaard hebt gereden, technisch gesproken ben je dan inderdaad Belgisch kampioen, hulde daarvoor. Maar een l1 proefje rijden om een paard voor te stellen is iets totaal anders dan zorgen voor je eigen paard. Ongetwijfeld heb je het beste met hem voor, luister dan naar mensen die zeggen dat het gewoon veel te lang is voor je paard. Mooi dat de dierenarts zegt dat het wel kan omdat jij een lichtgewicht bent maar denk nu even goed na, een paard voelt een vlieg op zijn huid dus een te zwaar drukkend zadel achter de laatste ribben kan catastrofale gevolgen voor de lendenen van je paard hebben. Dit zadel is gewoon te lang , punt uit. Wat alle kampioensartsen/tandartsen en zadelmakers ook zeggen, dit moet je niet doen.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:06

Weet na al die pagina's niet meer of ik het echt serieus moet nemen maar goed,
hoe oud is dit paard?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:06

XGabyvkeulen schreef:
Ik zal eens keer een nieuw topic aan maken met hoe het paardje er aan toe is... Mocht ik hem ooit verkopen dan zal ik wel een beter baasje voor hem zoeken is misschien beter aangezien ik mijn paarden mishandel

Mag ik dat een #dramaqueen post noemen? Want ja dat is het. Niemand beweerd hier dat je je paard mishandeld, dat haal je er alleen maar bij, maar zie dat je 15 bent. Dat maakt het al wat minder erg hahaha.

En dat zeg ik omdat ik ook af en toe dingen erbij haal :o

Zoals suzanne f al zegt vind ik je paatd ook erg mager...

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:08

Hij is 5 jaar

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:11

Ojeetje, ik had hem toch een heel wat jaren ouder geschat...
Het is al heel vaak gezegd, maar ik zou toch eerst een hoop grond/longeerwerk doen voor ik uberhaupt aan rijden zou denken.
Verder vind ik het zadel ook wat groot, zou er een (kundige!) zadelmaker bij halen :)

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:12

Het is ook geen l1 proefje. Deze telling is anders het is level 1 en level 2

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:28

Niet relevant
Laatst bijgewerkt door Zeedraakje op 08-12-23 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:40

Zou idd ook Juan om advies vragen, ook mbt gedrag en gewicht. Zie ook op fb veel foto's met/bij Juan dus daar kun je wel terecht lijkt me. :)
Vind hem ook echt veel te schraal, hier moet je nog niet op willen stappen. Eerst maar eens vlees eraan en spieren er op.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:41

Ts, ik vind het erg goed dat je de dierenarts ernaar hebt laten kijke. Helaas heeft een dierenarts ook niet altijd gelijk. Veel anderen zullen ook op zo'n paardje gaan rijden, maar of dat goed is? Ik vind van niet.
Maar ik vind het net zo goed niet kunnen een paard 20 uur per dag op stal te hebben staan.
Volgens veel dierenartsen kan dat ook gewoon prima. Net zoals jouw dierenarts het dus prima vind kunnen dat je op je paardje rijdt nu.

Vind je dit zelf dan zo goed kunnen? Denk er zelf bij na alsjeblieft. Niet alleen maar je dierenarts volgen, maar zelf ook altijd na blijven denken.

Ik geloof je trouwens verder wel, al denk ik dat sommige dingen net even anders zijn dan je nu beschrijft, aangezien je zovaak van verhaal veranderd. Toch vind ik dat niet heel erg, je hebt er nu waarschijnlijk wel van geleerd dat dat niet hoort. ( ik heb ook echt wel eens wat verzonnen/gelogen, dat doet iedereen wel eens. Dus vind dat de vele reacties hier ook wel weer genoeg zijn, het hoeft niet constant weer te worden benoemd).

Ik hoop dat je nog een andere zadelmaker uitnodigd om nog een keertje na te laten kijken.

Vind het trouwens wel heel goed van je dat je zo je best doet. Dat je Belgisch kampioen bent betekent niet dat je van de verzorging ook alles weet. Dat is iets heel anders en ik vind het goed dat je dus hier om advies vraagt.

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:48

Jaa klopt, Juan heeft me dus al geholpen

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:51

Is het hetzelfde zadel als op die andere foto's op fb? Daar lijkt ie beter te liggen :)

Zijn tips kun je rustig opvolgen. Maar als ie zegt iets niet doen ook echt niet doen ;)

Vind het wel een leuk dier trouwens, met wat meer vlees erop gedacht :D wat is zn afstamming?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:51

XGabyvkeulen schreef:
Jaa klopt, Juan heeft me dus al geholpen

En wat zei Juan??

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:52

Van Juan kon ik er op rijden haha

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:54

Afstammingen zijn jammer genoeg niet bekent

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:56

XGabyvkeulen schreef:
Van Juan kon ik er op rijden haha

Op het zadel of op het paard?

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:56

Kijk eens hoe braaf hij is, eerste keer gewassen

Afbeelding

XGabyvkeulen

Berichten: 330
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:56

Op het paard, ook op het zadel

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:02

Leg dan nu dat zadel er op en maak een duidelijke foto van de zijkant.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:10

Maar de eerste foto met het zadel erop lijkt ook al wat langer geleden te zijn of niet?

Hij lijkt op je laatste foto's al veel beter en minder dun. Denk dat het zadel daarom nu ook al een stuk beter ligt. Dat het zadel te lang is zou ook kunnen komen door de hoek van waaruit de foto is gemaakt de k ik. Dus debkd at als je een nieuwe foto maakt van de zijkant dat de bokkers er hier misschien ook wel heel anders over denken.

Nu denk ik ietsje meer vet nog erop en dan spieren kweken aan de longe en dan lekker rijden.

AnnemiekeJL
Berichten: 67
Geregistreerd: 22-04-13

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:18

Op de foto ziet hij er al veel beter uit, wanneer heb je je paard voor het laatst ontwormt? Heb je misschien ook al eens andere zadels gepast?

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:23

Slotje voor overleg.