Singel voor een haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fiekeneva

Singel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 15:19

Afbeelding

Afbeelding

Ho peepz,

Mijn Haflinger is 4 jaar en heeft een Ainsly dressuur zadel. Nu lees ik overal dat rond geribte paardjes het best een banaansingel kunnen dragen. Nu is Neva wel een haflinger maar echt een slanker type. Nu schuift haar zadel wel met opstappen (lang leve het krukje) maar niet echt tijdens het rijden. Maakt een banaansingel dan nog verschil? Ik ga regelmatig op buitenrit en dan moet ik afstappen en opstappen zonder kruk dus het zou leuk zijn als ik ook zonder krukje op kan stappen. Ik zit te denken aan een banaansingel met bont (mattes) of een gewone anatomische. Of mogelijk nog een FRS singel.

Ervaringen, ideeën?

Liefs
Laatst bijgewerkt door fiekeneva op 28-06-15 15:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Djorf_6

Re: Singel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:20

Misschien dat je singels kan lenen om uit te proberen hoe die zitten!
Verder heb ik niet zoveel verstand van singels

fiekeneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 15:23

Meeste mensen in mijn familie (en omgeving) rijden KWPN en die hebben helaas allemaal andere maatjes.... :( Goed idee wel

Marretjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:20

banaan singels en anatomische singels helpen vooral bij het naar voren schuiven van het zadel, denk dus niet dat het voor jou verschil zal maken.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:43

Anatomisch is het fijnst. Dan wel een leren of die van Thorowgood.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:45

Bij mijn merrie werkt het wel .
Weet niet welke maat je zoekt ?
Heb nog wel singel die mijn merrie te klein is
Een zwarte van Schutte zadel atelier
PB evt maar

fiekeneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 23:02

Ik heb maat 55 of 60 een van de twee... Niemand ervaringen met dat FRS ding? (super singel nog wat)...
En zo'n banaan moet de bolling nu naar de buik of naar de (voor)benen toe? En waarom een thorowgood singel?

Bedankt voor alle reacties

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:41

Ik heb de FRS gehad. Wel erg elastisch maar de singel voelde ruw aan en mijn paard kreeg plekjes. Je hebt nu ook een nieuwe FRS met neopreen hoes er omheen, misschien werkt dat beter.
Ook heb ik een Mattes gehad. Het bont was binnen een jaar af, en nieuw bont koste mij 90 euro. Om dit elk jaar te doen... dus die heb ik verkocht. De wintec cair singel, met druk verdelende kusssen in het midden heb ik ook gehad. Die was weer erg breed waardoor mijn paard haar been niet goed naar achter kon bewegen. Ik heb nu een hele zachte smalle leren singel met elastiek. Dit werkt voor ons prima. Waar ik ook erg tevreden over was is de wintec elastic singel. Ook een simpele singel, en gaat erg lang mee. Mijn paard is erg gevoelig maar kreeg hier geen plekjes van.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:45

Mijn moeder is msfc zadelmaker en wij hebben echt tientallen zadels en singels bij mijn haflinger geprobeerd omdat deze altijd alle kanten op schoven. Nu hebben we eindelijk een combi wat stabiel ligt en niet schuift :)! Ik heb een anatomisch gevormde msfc singel en een tekna zadel heb ook met een fairfax singel gereden (bij een ander zadel wat toen ook schoof met opstappen) en die werkte ook fantastisch ookn anatomisch gevormd maar die singels zijn dan ook meteen 300 euro :(.. Maar vond t wel echt een super ding!