stang en trens naar normaal hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmkeE

stang en trens naar normaal hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 11:36

Hoi,

Misschien een hele domme vraag, maar kan je de neus- en frontriem van een stang en trens hoofdstel ook gebruiken bij een normaal hoofdstel?
Ik heb namelijk een super mooi stang en trens hoofdstel gezien (silverline) en kan deze uitvoering niet als normaal hoofdstel vinden. Omdat ik hem eigenlijk helemaal niet kan vinden zou ik het hoofdstel heel graag kopen alleen rijd ik nu nog met een gewoon hoofdstel en bitje.

Een spereriem (schrijf je dat zo?) vind ik zelf niet zo belangrijk, dus dat deze niet aan een stang/trens neusriem zit maakt mij niet uit.
Dus eigenlijk wil ik gewoon de neus- en frontriem van mijn huidige (normale) hoofdstel vervangen door die van het silverline stang en trens hoofdstel, kan dit?

Groetjes :)!

Tazzey

Re: stang en trens naar normaal hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:39

Ik heb mijn S&T hoofdstel ook wel alleen met een trensje gebruikt, ik heb het extra bakstuk eraf gehaald. Let wel dat je het extra stuk kunt verwijderen. Ik heb er ook een gehad waarbij alle riempjes aan het kopstuk vastzaten waardoor ze niet verwijderd konden worden.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 11:44

Oké bedankt, het hoofdstel staat op marktplaats, ik zal het eens vragen :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:57

Ik denk dat je het beste 2 hoofdstellen kan kopen, de S&T die je hebt gezien en een 'gewoon' hoofdstel. De neusriem van het S&T hoofdstel kan je makkelijk eraf halen en om het gewone hoofdstel doen. Een S&T hoofdstel ombouwen tot gewoon hoofdstel wordt iets lastiger door de extra bakstukken, ook als je deze eraf kan halen blijf je met de riempjes zitten die aan het kopstuk vastzitten. Tenzij het hoofdstel een gedeeld kopstuk heeft.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:59

Kan, de neusriem en frontriem zijn meestal losse riemen die je dus gewoon op een ander hoofdstel kunt zetten.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:59

Mijn Passier S&T kan ik gewoon als trenshoofdstel gebruiken, bovenop het kopstuk zit een gesp waarmee je de bakstukken kunt verstellen. De trens komt dan aan het stangbakstuk te zitten en het extra bakstuk haal je er dan af. Moet je wel genoeg gaatjes hebben om de lengte van de bakstukken op maat te kunnen maken.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:53

Bedankt iedereen voor de reacties :)! Helaas was ik net te laat en is het hoofdstel eventueel al verkocht. Tenzij de koop niet door gaat, dan kan ik hem kopen.

@Dressuurgek mijn bedoeling was inderdaad om de neusriem van de s&t te halen en aan mijn gewone hoofdstel te doen zoals ik in mijn vraag al aangeef ;).

@Starbreeze als ik de neusriem aan het gewone hoofdstel doe zal er denk ik geen probleem zijn met gaatjes aangezien er dan niets veranderd met het bakstuk/bit.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:06

Dat kan altijd :) maar zou je dan niet gewoon een losse neusriem kopen?

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 17:09

Het probleem is dat ik deze neusriem nergens anders kan vinden :(.
Het was een zilver onderlegde neusriem en bijpassende frontriem, en dan zonder lak haha. Die kan ik dus nergens vinden helaas.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:11

Oh aha, balen zeg dat hij net verkocht is. Weet je het merk of winkel waar ie vandaan komt.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 17:43

Nee jammer genoeg niet