Bestaan ze nog? Touwhalsters van katoen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Bestaan ze nog? Touwhalsters van katoen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:06

Toen ik in 1998 of 1999 begon met natural horsemanship zag je niet anders... touwhalsters van katoen met een nylon kern. Je had toen alleen keuze uit rood en blauw. Ik had een rode.

Toen dat eerste halster vorig jaar (ja, hij is echt zo lang mee gegaan!) helemaal versleten was wilde ik een nieuwe. Maar ik kan ze nergens meer vinden. De nylon halsters die ik nu tegen kom zijn weliswaar erg leuk van kleur. Maar qua materiaal vind ik ze veel minder fijn. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van vele van die halsters.

Ik wil weer zo'n ouderwetse... wie weet waar ik die kan vinden?

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:15

Volgensmij bij de equixantos webshop. Heb zelf een leren touwhalster, kost wel wat, maar werkt echt heel fijn!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:27

Ik ga meteen kijken. Bedankt!

En van leer? Waar vandaan? En heb je een foto?

EDIT: Ik zie ze al staan in de webshop. Ziet er best goed uit en de prijs valt me nog mee. Kost alleen wel weer wat meer onderhoud natuurlijk.
Hoe valt hij qua maat? Zoals op de site staat?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:37

Freki

Re: Bestaan ze nog? Touwhalsters van katoen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:41

De touwhalstertjes rekken natuurlijk altijd ietsje uit. Houdt daar ook rekening mee met de leren versie!

Voor de rest valt de maat gewoon zoals aangegeven wordt op de site. Maar aangezien ze altijd iets uitrekken, koop m dan ietsje kleiner!

Vind m zelf echt fijn, hoor!! Onderhoud valt opzich wel mee, blijft ook makkelijk schoon!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:42

Bedankt Kentaro,
Helaas niet. Die van Barefoot heeft juist nylon aan de buitenkant. Die van FRA is wel van katoen, maar heel erg slap en zacht. Voor zover ik weet rekt het touw ook een beetje en is daarom niet zo geschikt om mee te werken.

Freki,
Dat lijkt me een hele goede optie dan. Als ik echt geen katoenen halster meer vind ga ik het zeker proberen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:53

Freki

Re: Bestaan ze nog? Touwhalsters van katoen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:59

Van FRA valt de slapheid wel mee, hoor! Rekt ook bijna niet uit. Niet meer iig als anderen.