betkenis letters kn symphonie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaaaaaaa

betkenis letters kn symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:58

Ik vroeg me af welk jaar mijn zadel is gemaakt.
Ik weet dat de eerste 2 cijfers het jaar is dus is mijn zadel van 2001?

0106637MK2 45

kimmie261

Re: betkenis letters kn symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:00

ja zadel is uit 2001 :)

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:05

is dit dan eigenlijk een oud zadel? of vanaf wanneer is het oud?

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:20

Als hij nog heel is (niet versleten) en nog past op het paard waarvoor je 't gebruikt lijkt mij dat t nog goed is :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:21

een zadel is "oud" als het versleten is,er zijn zadels van 30 jaar oud die zo goed onderhouden of weinig gebruikt zijn dat ze nog voor nieuw door kunnen gaan.

zo zijn er ook zadels die zo intensief gebruikt worden ( manege's,handelsstallen enz) dat zadels harder slijten en zo eerder/jonger oud en op zijn.

een KN is kwalitatief zo goed merk,dat bij een normaal gebruik een zadel uit 2001 niet oud is,die kan dan nog járen mee..

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:03

kimmie261 schreef:
een zadel is "oud" als het versleten is,er zijn zadels van 30 jaar oud die zo goed onderhouden of weinig gebruikt zijn dat ze nog voor nieuw door kunnen gaan.

zo zijn er ook zadels die zo intensief gebruikt worden ( manege's,handelsstallen enz) dat zadels harder slijten en zo eerder/jonger oud en op zijn.

een KN is kwalitatief zo goed merk,dat bij een normaal gebruik een zadel uit 2001 niet oud is,die kan dan nog járen mee..

Precies, hier eentje uit 1991 die er nog prima uit ziet. Wordt inmiddels voor paard nr.3 gebruikt sinds we het zadel hebben. Het was goed onderhouden toen we het kochten, en kan nog jaren mee.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:04

Uit 2001 is niet oud, als er normaal mee om is gegaan kan je er echt nog jaren mee rijden.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:32

Dan vraag ik mij af waarom er totaal geen interesse is in mijn zadel. De prijs is overeen te komen en niemand reageert er op. Heb verschillende sites en fb groepen aangesproken

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:37

Mooie duidelijke foto's waar elke kant van het zadel van top tot teen op staan kan al wonderen doen (ook opletten dat de foto niet gedraaid is). De twee foto's die je er op hebt staan zijn hartstikke onduidelijk en ik zou dan al weg klikken en verder kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:42

mk45 is geen 17 inch, maar 17,7 inch

KN verkoopt over het algemeen wel goed, zou er zelf gewoon mk45 bij zetten. er zijn veel mensen die gericht daar op zoeken
ook doen goede foto's wonderen bij het verkopen van zadels

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:07

oke bedankt zal morgen eens nieuwe foto's trekken. kan iemand mij ongeveer een richtprijs geven? ik dacht zelf aan ongeveer 450 of is dit te veel gevraagd?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:10

Er staan er 22 op MP en daar zijn er 10 E350 of goedkoper.
Dus met 450 zit je niet in het goedkoopste segment.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:17

maar tis inclusief stijgbeugels stijgbeugel riemen die zo goed als niet gebruikt zijn. Singel en hoes zijn er ook bij maar deze zijn niet in nieuw staat. Stijgebeugelriemen zijn van van kieffer dus ik vind dat dit toch een meerwaarde is of niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:20

Tessaaaaaaaa schreef:
maar tis inclusief stijgbeugels stijgbeugel riemen die zo goed als niet gebruikt zijn. Singel en hoes zijn er ook bij maar deze zijn niet in nieuw staat. Stijgebeugelriemen zijn van van kieffer dus ik vind dat dit toch een meerwaarde is of niet?

Deze ook:
http://link.marktplaats.nl/m941935717
En daar is de vraagprijs 295 van en er is nu 210 geboden....

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:22

Tessaaaaaaaa schreef:
Stijgebeugelriemen zijn van van kieffer dus ik vind dat dit toch een meerwaarde is of niet?

Dit staat niet in de advertentie.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:25

_Ekenna schreef:
Tessaaaaaaaa schreef:
Stijgebeugelriemen zijn van van kieffer dus ik vind dat dit toch een meerwaarde is of niet?

Dit staat niet in de advertentie.

Nee staat er inderdaad niet bij. Dacht dat mensen niet zo uitmaakt of dit nu van kieffer zou zijn of merkloos. Kweet nietmeer hoeveel deze hebben gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:30

Maar of die stijgbeugels & riemen nou de meerprijs van 100 euro waard zijn... Maar goed ik moet dan ook zeggen dat ik gelukkig al een tijd lang me niet heb hoeven verdiepen in zadels en beugels en beugelriemen..

Met een hogere vraagprijs zou ik zelf als koper iig betere foto's willen zien; de foto's in je advertentie zijn absoluut niet duidelijk, ik denk dat dat in combinatie met het feit dat ze voor minder op marktplaats staan, ervoor zorgt dat je weinig respons op de advertentie krijgt tot nu toe..

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:36

Anoniem schreef:
Maar of die stijgbeugels & riemen nou de meerprijs van 100 euro waard zijn... Maar goed ik moet dan ook zeggen dat ik gelukkig al een tijd lang me niet heb hoeven verdiepen in zadels en beugels en beugelriemen..

Met een hogere vraagprijs zou ik zelf als koper iig betere foto's willen zien; de foto's in je advertentie zijn absoluut niet duidelijk, ik denk dat dat in combinatie met het feit dat ze voor minder op marktplaats staan, ervoor zorgt dat je weinig respons op de advertentie krijgt tot nu toe..

Ik heb ze op verschillende sites al aangepast. Maar hier op bokt krijg ik ze enkel omgedraaid en niet zoals ik ze heb getrokken. Ik vind dat mijn zadel ook wel beter uit ziet dan het zadel van rond de 250, die verkleuringen en dergelijk heb ik niet. Heel weinig gebruikers sporen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:37

Brainless schreef:

zo te zien is dit zadel ergens uit de jaren '90 en heeft flink schade aan de zweetbladen,dan is het toch echt niet raar dat deze voor minder weggaat??

niet elk KN zadel is natuurlijk maar 350 euro waard, de leeftijd en hoe de staat is speelt toch wel een rol in prijs..

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:46

kimmie261 schreef:
Brainless schreef:

zo te zien is dit zadel ergens uit de jaren '90 en heeft flink schade aan de zweetbladen,dan is het toch echt niet raar dat deze voor minder weggaat??

niet elk KN zadel is natuurlijk maar 350 euro waard, de leeftijd en hoe de staat is speelt toch wel een rol in prijs..

Jammer dat ik hier geen foto op krijg anders kon ik jullie laten zien dat het in zeer goede staat is

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:19

ik zou in de advertentie alles wat je weet van het zadel en de spullen (dus merk van zadel, riemen etc , maar ook dat het een MK45 is etc )
zo duidelijk mogelijke foto's
je moet ergens ook gewoon een beetje geluk hebben, de ene keer verkoop je zomaar een zadel voor dat je drie keer met je ogen kan knipperen , de andere keer duurt het even

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:31

Je foto's zijn echt onvoldoende om überhaupt je advertentie aan te klikken. Heel onduidelijk en met die hoes erover lijkt het net of je wat wilt verbergen.
Gewoon linkerkant geheel, rechterkant geheel en sowieso boven en onderkant. Dan hebben mensen niet het idee dat er een verborgen beschadiging op zit.

Het ligt gewoon aan de manier van adverteren dat het zadel niet verkoopt. Daarnaast zal je (hogere) vraagprijs er ook mee te maken hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:43

450 euro voor een KN uit 2001 die er netjes uitziet is écht geen hogere vraagprijs hoor... ik zou mijn KN die een jaar ouder is niet voor die prijs wegdoen...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:19

Het is gewoon lastig momenteel om zadels te verkopen.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 21:35

Ik heb op andere sites al mijn tekst en foto's aangepast en nog steeds krijg ik geen reactie. Naar mijn gevoel vind ik de prijs correct en echt nie te duur. Ik wil ze hier op bokt ook wel effen aanpassen maar door dat ze niet recht staan mijn foto's lijk het mij niet zo aantrekkelijke advertentie