Voor mijn paardje ben ik op zoek naar een dressuurzadel. Door zijn bouw (hoge schoft en lange rug) zoek ik een zadel met teruggesneden boom. Zijn schoft is ook niet heel breed dus medium of small/medium boom. Liefst een 18 inch (of 18,5 als die smal uitvalt) en veel kniewrong.
Gister een Euroriding Titan II 18" medium boom (fit 3) gepast, deze lag in principe goed, alleen drukte die echt teveel op de schoft.
Iemand raadde mij de Kentaur Elektra of Aphrodite aan. Heeft iemand ervaringen met dit zadel?
Kentaur heeft inderdaad een flinke teruggesneden kamer. Bij mijn weten hebben niet veel zadels dit meer. Ik heb wel een andere kentaur gehad dan die jij noemt. Het is natuurlijk geen stubben of prestige, maar met goed onderhoud zijn het hele nette zadels en blijven ze prima
Ik heb wel ervaring met de Kentaur Artemis, in mijn geval was dit niet het ideale zadel voor mijn paardje want te smal, maar voor jouw paard kwa beschrijving misschien wel. Veel wrong, geen kuipzit, maar redelijk diep, valt niet heel groot en voor jou boommaat 2 medium/narrow denk ik het beste. Goede kwaliteit vind ik zelf!
Als Euroriding te dicht op de schoft lag, zou ik eens naar Albion, Anatomica of Prestige kijken. Voldoet aan al jouw eisen en (vind ik) een beter kwaliteit dan Kentaur. Daarbij zijn deze zadels ook nog goed aan te passen, en hebben modellen voor paarden met een hoge schoft.
Je kunt ook eens naar Kieffer kijken, zijn ook verkrijgbaar met veel wrong en hebben altijd een hoge, teruggesneden kamer. Is wel een kwestie van smaak of je ze lekker vindt zitten qua zitting, maar ik vindt ze eerlijk gezegd heerlijk! Helaas passen ze niet op rondere paarden.
Hoi hoi, dank allemaal voor jullie reacties. Ik ga zeker even naar jullie opties kijken. Gisteren weer eentje gepast, helaas schoof die van links naar rechts (paardje is niet heel breed/rond...) Dus we mogen weer verder zoeken! Mocht iemand nog iets binnen schieten, tips etc altijd welkom!
anique161
Geplaatst: 26-06-15 19:43
Ik heb nu 2 jaar een kentaur electra en ben er zo blij mee. Zadel past perfect op mijn paard met hoge schoft en 'terug gevallen' schouders. Zadel zit heerlijk en heeft een diepe zit. Ook blijft mijn zadel erg mooi, krijg veel reacties, he heb je een nieuw zadel? Terwijl ik er niet heel veel aan doe