Normaal gesproken ben ik heel goed in het inschatten van maten wat een paard nodig heeft. Maar nu zit ik met een klein ding waarvan ik niet weet welke maat ik nodig heb, namelijk een frontriem. Het gaat om deze: http://massion.nl/index.php?route=produ ... duct_id=81 Ik heb een IJslander met als hoofd maat, maat Cob. Mijn vorige frontriem heb ik maat full gekocht. Gewoon omdat dat de enigste maat was die er voor die frontriem was. Past mooi, hangt een beetje maar dat is het model ook (dubbele wave). Inmiddels heb ik een nieuw hoofdstel de Micklem multi bridle en daar wil ik ook wel een mooie frontriem bij. Mijn shetlander heeft die andere frontriem nu op het hoofdstel zitten (ja dat past wonderlijk genoeg ook nog
). Maar welke maat van de frontriem uit de link zal ik nu nemen? Cob of Full? Ik wil zeker weten dat de frontriem mooi past. Dit model vind ik niet echt een 'hangend' model. Maar het moet ook niet te strak zitten. Heeft iemand ervaring met deze frontriem? Hoe valt hij? Hoe groot zijn de lusjes van de frontriem om aan je hoofdstel te bevestigen, zou dat passen om de micklem? Zijn de lusjes van full groter dan van cob of even groot? ja ja wat een vragen.
gewoon even meten en passen hahaha
!