Welke maat frontriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Welke maat frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 13:57

Oké ik hou niet zo van deze 'onzin' topic's en nu maak ik er zelf een aan :=
Normaal gesproken ben ik heel goed in het inschatten van maten wat een paard nodig heeft. Maar nu zit ik met een klein ding waarvan ik niet weet welke maat ik nodig heb, namelijk een frontriem. Het gaat om deze: http://massion.nl/index.php?route=produ ... duct_id=81 Ik heb een IJslander met als hoofd maat, maat Cob. Mijn vorige frontriem heb ik maat full gekocht. Gewoon omdat dat de enigste maat was die er voor die frontriem was. Past mooi, hangt een beetje maar dat is het model ook (dubbele wave). Inmiddels heb ik een nieuw hoofdstel de Micklem multi bridle en daar wil ik ook wel een mooie frontriem bij. Mijn shetlander heeft die andere frontriem nu op het hoofdstel zitten (ja dat past wonderlijk genoeg ook nog :')).

Maar welke maat van de frontriem uit de link zal ik nu nemen? Cob of Full? Ik wil zeker weten dat de frontriem mooi past. Dit model vind ik niet echt een 'hangend' model. Maar het moet ook niet te strak zitten. Heeft iemand ervaring met deze frontriem? Hoe valt hij? Hoe groot zijn de lusjes van de frontriem om aan je hoofdstel te bevestigen, zou dat passen om de micklem? Zijn de lusjes van full groter dan van cob of even groot? ja ja wat een vragen.

Yenni

Re: Welke maat frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:01

Er zit nu toch ook een frontriem aan of niet? Meet die op ga ermee naar de winkel en kijk welke maat er het dichts bij in de buurt komt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:06

Dat is maat cob maar ik vind die wat aan de krappe kant. Maar maat cob van het voorgaande hoofdstel past wel mooi. (voor dat hoofdstel heb ik toen die full dubbele wave gekocht) Maar daar waren de bandjes dunner van van het hoofdstel. Er is hier niet even een ruitersportzaak in de buurt. Het gaat mij specifiek om de frontriem uit de link. Ik vind hem zo mooi.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:08

Kun je hem niet bestellen, passen en evt terug sturen als de maat toch niet goed past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:10

Gydja schreef:
Dat is maat cob maar ik vind die wat aan de krappe kant. Maar maat cob van het voorgaande hoofdstel past wel mooi. (voor dat hoofdstel heb ik toen die full dubbele wave gekocht) Maar daar waren de bandjes dunner van van het hoofdstel. Er is hier niet even een ruitersportzaak in de buurt. Het gaat mij specifiek om de frontriem uit de link. Ik vind hem zo mooi.

Maar eh, er staat toch in de omschrijving de lengte van de frontriemen? :p

Maten: cob 38 cm en full 42 cm

Anders misschien de webwinkel even mailen en vragen of het toegestaan is 'm eenmalig te passen en bij niet passen weer terug te mogen sturen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:11

Hij is idd mooi. Als je cob te klein vind kan je dan niet een full frontriem lenen van iemand om te kijken hoe hij zit?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:14

Meet je Micklem-frontriem ff op als deze goed past. Hoe lang is deze, en hoeveel verschilt de maat met de frontriem die je wilt kopen?
De Micklem kan prima met een andere frontriem, als deze op de juiste hoogte zit is de riem die naar de neusriem leidt smal genoeg voor elke andere frontriem.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:19

Anoniem schreef:
Maar eh, er staat toch in de omschrijving de lengte van de frontriemen? :p

Maten: cob 38 cm en full 42 cm

Anders misschien de webwinkel even mailen en vragen of het toegestaan is 'm eenmalig te passen en bij niet passen weer terug te mogen sturen?

Als ze hem gewoon besteld via de site, dan mag ze hem zowiezo passen en als die niet past moet die retour mogen.
Is wettelijk verplicht.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:40

Ghe de oplossing is zo simpel :+ gewoon even meten en passen hahaha
Hopen dat het hier nog even droog blijft dan kan ik even gaan meten. Ik vind de frontriem van de micklem wat aan de kleine kant. Heb het idee dat hij het bandje iets naar voren trekt omdat hij niet groot genoeg is. Dus de frontriem zal wat langer moeten zijn dan de micklem frontriem.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:52

Dat opmeten heeft het niet simpeler gemaakt -_-
De micklem frontriem cob is 40 cm, de full wave is 42 cm en als ik haar hoofd meet heeft ze ongeveer 46 cm nodig (niet met hoofdstel gemeten het begon te plenzen). Ik denk dat ik dan toch voor de full moet gaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:33

Als de andere full (je oude wavefrontriem) hangt, en er nu 40 cm opzit wat krap is, dan zou ik inderdaad voor een full gaan.

2001luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:06

Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon de frontriem die wel goed op je pony past meenemen naar de winkel, dan weet je het zeker. Maar als jou pony's hoofdstel maat cob is kun je beter gewoon ook maat cob kopen. Of je gaat kijken naar de maten van de frontriem en dan weet je het gauw genoeg ;)!