welk zadel voor jonge pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirChar

welk zadel voor jonge pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:25

ik heb nu een tijdje een pony van 3 jaar (bijna 4) ik heb er nu een zadel opliggen die klappert en gebruik daarvoor een handoekje bij de schof zodat hij niet klappert nou wil ik niet altijd zo rijden dus ik vraag me af wat voor zadel ik het beste kan kopen agz ze nog de lengte in gaat en meer bespiering ga krijgen wil ik niet veel te hoeven betalen omdat ze over een tijdje toch weer een nieuw zadel moet..

LiannePuthzy

Re: welk zadel voor jonge pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:26

een wintec ofzo? een zadeltje met aanpasbare boom dus

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:28

of boomloos :)

2001luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:14

Ik zal als ik jou was een wintec zadeltje proberen, lekker licht omdat het materiaal kunststof is! Niet te duur dus misschien is dat een optie?! :9

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:46

Ik zou gaan voor een zadel met verstelbare boom. Je zadel leest te wijd. Er zijn een aantal zadels met verstelbare boom.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:50

Niet elk zadel met verstelbare boom past. Ik heb ook een jong paard (zojuist 4) en wintec zou niet passen ivm pasvorm van het zadel zelf ongeacht of de boom goed aangepast kon worden. Ben uiteindelijk toch voor een goed a merk zadel gegaan, een Pessoa. Nu weet ik zeker dat het zadel goed ligt, zadel is de beste investering die je kan doen, ik zou daar niet op bezuinigen. Dan bezuinig je maar op je hoofdstel of dekjes....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:13

Er zijn meer merken met verstelbare boom. Wintec is niet de enige. Ik maak ook vaak afspraken. Dan koop je nu een tweedehands. En als paard eruit is gegroeid ruil ik in. Voor jonge paarden ideaal. Dan heb je dus geen verstelbare boom nodig.

En ponymaat is gewild. Daar kan je gerust in investeren.