fouganza zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

fouganza zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:15

hoi bokker!
Ik was aan het kijken voor misschien weer ene boomzadel te kopen, ik heb op het moment een barefoot op mijn paard liggen, maar die licht nogal massaal op zijn rug, hij past prima, maar het lijkt teveel zadel voor zo'n smal paard. Nu vond ik onderstaande zadels erg mooi. Heeft iemand ervaring hiermee? mijn paard heeft een vrij makkelijke rug (wintec past), maar wel een korte rug en een smalle schoft. Heeft iemand ervaring met onderstaande zadels?

http://nl.decathlon.be/zadel-ride-zwart ... 95391.html
http://nl.decathlon.be/zadel-romeo-2-ka ... 24691.html

Brainfail

Re: fouganza zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:18

Persoonlijk zou ik nooit een decatlon zadel kopen.
Veel slechts over de kwaliteit gehoord.

Ik denk als je een fatsoenlijk zadel wilt je beter voor 500euro een 2e hands merkzadel kunt zoeken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:21

tweedehands koop ik liever geen zadel. e ik heb sowieso een zadel nodig met verstelbare boom (veel verschil in winter en zomer bespiering). Ik ben over andere spullen van de decathlon zeer tevreden en over andere modellen heb ik goede recensies gelezen.
Als iemand anders nog zadels (veelzijdigheid) weet mag je het altijd voorstellen! alle tips zijn welkom, wel wil ik liever geen wintec meer. die kan ik eventueel ook van mijn verzorger gebruiken, die heeft er zo nog een liggen die ze niet gebruikt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:27

Ik heb een paar keer op zo'n zadel gereden mijn hemel wat liggen die zadels beroerd en wat zitten ze beroerd. Alsof je op een stuk beton zit.. Verder heeft het totaal geen grip.

Kijk naar Tekna of thorowgood zadel deze zijn relatief goedkoper en te verstellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:31

ik denk dat je voor dat geld beter een tweedehands zadel kunt kopen.Wat bedoel je met verschil in zomer en winterbespiering?Of ben je in de war met zomervet? :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:32

Ik heb absoluut niets tegen een budgetvriendelijk zadel, maar Fouganza is echt rampzalig.. Je voelt gewoon dat de kwaliteit te wensen overlaat.. Is Wintec, Thorowgood of Tekna geen optie voor je? Die zadels zijn ook niet al te duur en toch een stuk beter :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:35

ik heb nog nooit een thorowgood lekker op een paard zien liggen :7

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:35

in de winter wordt hij minder gereden, dus minder bespiering doordat we enkel een buitenpiste hebben, daardoor heeft hij dna een smallere boom nodig (was bij mijn oude wintec het geval). die andere merken wil ik zeker bekijken! dankje voor de tips!

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:36

waarom geen wintecje als die past?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:39

ik vind die niet echt fijn zitten. en een wintec wil ik niet aanschaffen aangezien mijn verzorgster 1 heeft die ik mag gebruiken. ik zou graag een zadel aanschaffen dar voor mij en mijn paard fijn zit

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:42

De romeo is qua kwaliteit mooier dan de ride, maar volgens mij is de info op de site niet helemaal juist (ik zal dit even voor je navragen). De Ride heeft inderdaad een verwisselbaar kopijzer. Beiden zijn zeker geenn slechte zadels. Nadeel is wel dat er geen wolvulling in zit, en dus maar beperkt kan worden aangepast. Ik vond de Ride overigens best lekker zitten (maar alleen op een bok op gezeten).

Thorowgood zijn zeker ook fijne zadels, en misschien dat je die fijner vind zitten dan een wintec (ik persoonlijk iig wel).

@Saams ik ben benieuwd op welk model jij gereden hebt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:45

ik ga denk ik eens langs in een winkel waar ze de zadels hebben om nog eens te kijken. ik kan in principe ook een duurder zadel kopen van mijn salaris einde juli, maar ik ben een arme student :') dus als deze fijne zadels zijn koop ik graag zo een (ook door hun mooie look) mets ze passen. de tekna's spreken me ook wel aan, aar die zijn nieuw toch net meer dan 700 euro. de thorowgoods spreken me niet echt aan.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:54

Even navraag gedaan, de nieuwe Romeo hebben inderdaad ook een verwisselbaar kopijzer. Zelf ga ik mogelijk ook een romeo kopen (ik heb ze wel al in het echt mogen bewonderen).
Thorowgood heb je ook nog in de leren variant (Kent&masters) of nog luxer (fairfax).
Laatst bijgewerkt door darkadia op 19-06-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:55

Het is een leuk excuus dat je student bent, maar een goed zadel is zo belangrijk en kan juist veel geld besparen (spreek uit ervaring). Is boomloos niet iets? Zit heerlijk en past zich makkelijker aan aan je paard

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:57

lees mij op eens, ik heb enu een boomloos, maar die ziet er zo massaal uit op mijn paard. ik heb ene bearefoot cherokee. achter een nieuw zadel zit dus geen haast.
Als die zadels niet goed liggen ga ik ze ook zeker niet kopen, maar als het leer gewoon wat slechtere kwaliteit is dat vind ik niet zo erg, maar het moet gewoon een degelijk zadel zijn

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:00

Sorry hoor, ik was zo benieuwd naar je linkjes dat ik niet goed heb gelezen. Hidalgo is ook een leuk merk, ziet er ook niet zo kolossaal uit

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:02

Romeo is wel degelijk hoor. Mooie zachte kwaliteit leer. Er zijn ook test/pasmogelijkheden als het goed is. Die andere kan trouwens ook best wat hebben. Nodige kindjes op gespeeld en geklommen hier...:+

Welke maat Barefoot heb je nu? Kijk ook eens in het boomloos topic anders, voor vele verschilende soorten en maten zadels en veel foto's :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:03

antje_vip schreef:
Sorry hoor, ik was zo benieuwd naar je linkjes dat ik niet goed heb gelezen. Hidalgo is ook een leuk merk, ziet er ook niet zo kolossaal uit

was niet kwaad bedoeld hoor :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:04

Zou voor diezelfde prijs liever voor een tekna gaan, zit ook rond de 400 euro.
Heeft betere kwaliteit

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:05

darkadia schreef:
Romeo is wel degelijk hoor. Mooie zachte kwaliteit leer. Er zijn ook test/pasmogelijkheden als het goed is. Die andere kan trouwens ook best wat hebben. Nodige kindjes op gespeeld en geklommen hier...:+

Welke maat Barefoot heb je nu? Kijk ook eens in het boomloos topic anders, voor vele verschilende soorten en maten zadels en veel foto's :)

ik heb ene maat 2. hij past prima hoor, maar ik vind het gewoon wat massaal:

Afbeelding

deze maat heb ik ook echt nodig. Nog een reden om weer op een boomzadel over te stappe is omdaat ik toch graag het sprongetje maak en met een boomloze zadel vind ik dat niet zo bevorderend voor de rug van paardlief

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:05

Avelienvd schreef:
Zou voor diezelfde prijs liever voor een tekna gaan, zit ook rond de 400 euro.
Heeft betere kwaliteit

tekna zit rond de 700 euro. ik wil die zeker ook eens in een ruitershop gaan bekijken :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:11

de goedkopere variant is er vanaf 400.
en anders thorowgood, ook fijn aanpasbaar

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:14

ik ga hier zeker naar kijken, maar thorowgood geniet niet mijn voorkeur :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:20

wat is de reden dat je geen 2ehands wil?
Anders zou je nog een zadelpasser/zadelmaker kunnen laten komen.
Dan heb je voor het zelfde geld wel een kwalitatief beter zadel

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:22

tweedehands zijn de zadels die ik wil niet zo dik gezaaid. een verstelbare boom wordt je neergehaald met wintecs ne dat wil ik niet kopen.