Ik heb een nu 5-jarige Friese merrie. Ik heb een zadel gekocht toen ze ongeveer 3,5 jaar was & deze zit nu nog steeds op zich prima. Maar dit was destijds al een wat ouder zadel [expres gedaan omdat ze natuurlijk nog groeit]. Nu zit ik er dus over te denken om binnenkort een nieuw zadel aan te schaffen.
Maarr.. Hoe pak ik dit aan??
Wat voor stappen zijn handig om te nemen? Dus eerst mijn oude zadel verkopen, dan een nieuwe kopen? Of andersom? Ik wil dat dit zadel echt optimaal ligt, dus hij wordt sowieso eerst door de zadelmaker nagekeken & zo nodig aangepast.
Ik heb helaas niet een oneindig budget dus ik wilde zelf een goed uitziend zadel van marktplaats kopen & die laten aanpassen aan mijn paard.
Zal ik dan het zadel op proef nemen, er een zadelpasser bij halen & hem aan laten passen als hij goed genoeg ligt? En met welke zadelpasser hebben jullie goede ervaringen?
Respect als je het allemaal gelezen hebt & het nog hebt kunnen volgen [min of meer
].Ik ben benieuwd naar jullie reacties & hopelijk hebben jullie goede raad.
ik zou dus zeggen als je een tweedehands van bv marktplaats koopt goed weten of hij gaat passen. ik had de zadelmaker harry van den bosch en vond hem super legde alles goed uit en goede adviezen