Sedelogic Tendon Protector, dé ventilerende peesbeschemers?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Sedelogic Tendon Protector, dé ventilerende peesbeschemers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 21:14

Via Facebook kwam ik dit nieuwe product tegen; de Sedelogic Tendon Protector.

Stukje van de fabrikant:

De peesbeschermer is ontwikkeld om het duivels dilemma van wel of niet inpakken van pezen op te lossen. Immers enerzijds wil je de pezen van je paard beschermen, doch huidige inzichten wijzen op ernstig verhoogde temperatuur onder bandages en peesbescherming tijdens arbeid. Deze verhoogde temperatuur kan cel afsterving veroorzaken die dan op zijn beurt kan zorgen dat de pees makkelijker beschadigd raakt. De Sedelogic peesbeschermer is opgebouwd uit drie dimensionaal geweven polyester vezel. Deze vezelstructuur is open en volledig ventilerend waardoor de temperatuur lager blijft. Bijkomend groot voordeel is het ultra lichte gewicht.
Door de toegevoegde thermoplastische laag kan de beschermer met een haardroger plastisch gemaakt worden. Vervolgens kunt u deze bij uw eigen paard aanbrengen en laten uitharden. Het resultaat is een op maat gemaakt product. Door de combinatie van de schokabsorberende zachtere lagen met de uitgeharde thermoplastische laag ontstaat een maximale bescherming. Ook kan de peesbeschermer eenvoudig met tuinslang afgespoeld worden of met de hand gewassen worden, en is nagenoeg onmiddelijk weer droog omdat de vezel geen water opneemt.
Hoogte: M 22 / L 26 cm
Dikte: 17 mm
Gewicht: ong. 300 / 350 g (2 protectors)
Alleen handwas: 30°C

Mocht je na 2 weken niet tevreden zijn, dan krijg je het gehele aankoopbedrag retour. De enige kosten die je moet maken is voor het verzenden naar ons.

Klinkt top, zeker het feit dat je ze dmv warmte naar het been kan vormen. Ik ben heel benieuwd of er toevallig al mensen ervaringen hebben met deze peesbeschermers :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:53

Ik heb geen ervaring met het produkt.
Maar wel aangename ervaring met de fabrikant/ontwikkelaar van dit produkt.

Ons paard is erg gevoelig aan de benen, snel last van schuurplekken en wondjes door peesbeschermers.
Ben dus druk zoekende naar oplossing voor dit probleem.

Verschillende soorten en merken geprobeerd. Helaas is dat alleen maar goed voor de verkopers van die producten.

Ik heb hem mijn probleem voorgelegd en hij raadde zijn product in mijn specifieke situatie af.

Zou ze bijna toch proberen omdat hij gewoon heel duidelijk en eerlijk in zijn betoog was. Misschien heeft dat ook met zijn achtergrond als wetenschapper/uitvinder en dierenarts te maken.

Kort door de bocht, zijn deze beschermers ideaal bij paarden die erg last van de warmte van de beschermers hebben en daardoor gevoelig zijn.
Bij ons paard is het eerder last van wrijving wat het veroorzaakt, volgens hem zou een goed aansluitende beschermer, met bijvoorbeeld traagschuim, beter zijn.

+:)+