bordeaux rood dekje verven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

bordeaux rood dekje verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 16:22

Ik ben van plan om mijn oudste en simpelste dekje/sjabrak te verven. Alleen aangezien ik dit nog nooit heb gedaan heb ik even wat advies nodig. Ik weet al dat het stiksel en waarschijnlijk de lussen niet mee geverfd zullen worden aangezien nylon niet mee verft, maar dat is niet zo drama aangezien het een dekje gaat worden voor bij het longeren.

Het gaat mij vooral om kleur advies. Ik heb nu het onderstaande dekje (foto komt van een andere bokker maar ik heb deze liggen waar het omgaat) Ik wil het uiteindelijk paars hebben, zodat het bij onderstaand hoofdstel gaat passen. (kleur paars is dieper in werkelijkheid)

Kan ik gewoon Dylon Intense Violet bestellen (of kopen bij kruitvat) of moet ik met de kleurverdeling rekening houden en daarom voor een andere kleur kiezen?

KLIK voor dekje
KLIK voor hoofdstel

Dabo

Re: bordeaux rood dekje verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:57

Ik denk dat dit niet zomaar gaat lukken. Misschien wel als je het dekje eerst ontkleurt..?
Hier heb ik dan weer geen ervaring mee, ik verf eigenlijk alleen lichtere kleuren, naar donkere kleuren.. Ontkleuren heb ik zelf dus nog nooit gedaan.

Succes ermee!

ps, als het toch maar voor het longeren is, zou ik het gewoon doen..

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 07:46

En wat wordt er dan gebruikt om te ontkleuren??

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:41

Is het dekje wel van 100% katoen?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:44

Alleen katoen lukt. Bij kruidvat moet je ff een doosje textielverf halen van dralon (geloof dat het zo heet). Zwarte verpakking iig. Ook een doos zout van dat merk. Goed kijken hoe donker je het wil, zo veel verf moet erbij in. In de trommel van de wasmachine doen, niet in het vakje. Helemaal egaal krijgen is best knap :p

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:54

Je dekje moet idd katoen zijn anders gaat het niet pakken. Daarnaast moet je ook eerst ontkleuren. De familie rood is lastig als het om verven gaat. De verf vind je bij de drogist en zij kan je ook adviseren over het ontkleuren.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 08:05

Ja, hij is gelukkig 100% katoen. Dank jullie wel voor de tips. Ik ga even naar de drogist en dan zal ik later hier alles zien.

2001luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:18

Probeer eens een kledingstuk bij in de wasmachine bij je dekje te doen met de kleur die je wilt en doe dat een paar keer opnieuw... :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:21

je zou hem kunnen ontkleuren met bleek, alleen wel oppassen dat het niet de stof wegbijt

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:47

Ik heb het nu voor de eerste keer geverfd maar het heeft niet echt gepakt (hij is wel iets donkerder geworden maar niet naar paars verkleurd, ondanks rekening houdend met verkleuren van rood naar paars)

Combinatie van te weinig blauwe verf (pas thuis las ik dat ik per 250 gr stof 250 gr verf nodig had) en dat het waarschijnlijk toch een te donkere kleur was om mee te beginnen.

Dus ik ga vandaag of morgen even ontkleuren halen (help, geen bleek daar heb ik slechte ervaringen mee) en dan maar 2 pakjes paarse verf.

Ik kies trouwens bewust voor verven met de hand want vorige keer dat moeders shirts ging kleuren in de wasmachine, konden we een nieuwe wasmachine kopen. Badkuip is duidelijk oud met krassen erin := verf blijft erin hangen. Daarom van de week daar maar wel met bleek eroverheen. Anders krijgt moeders wel een rolberoerte :#

Verkleuren in de wasmachine gaat het niet worden, heb geen kledingstukken in die heftige kleur paars.