Welke zouden jullie aanraden? Ik gebruik het voor het dressuur, springen en buitenritten etc...
En hoe zit het met achter beenbeschermers?
_SnowBall
Geplaatst: 17-06-15 15:01
Peesbeschermers zijn voor de voorbenen en kogelbeschermers zijn voor de achterbenen
Ik zou persoonlijk voor de 2e gaan, heb je meteen alles. En dan kan je later niet gaan vloeken als je de kogelbeschermers nodig hebt
NikitaBSmit
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-15 15:02
Verschil tussen peesbeschermers en kogelbeschermers snap ik! Gaat meer om waar de beenschermers van link 1 voor zijn en of er echt verschil in zit
darkadia
Geplaatst: 17-06-15 15:03
De peesbeschermers hebben een harde schaal, en zullen dus klappen beter kunnen opvangen dan de meeste gewone beenbeschermers. Nadeel is wel dat ze vaak slechter ademen. Welke je het beste kunt gebruiken hangt ook erg van je paardje af. Bij springen bijv gebruik ik altijd peesbeschermers, risico op aantikken is gewoon groter. Ook met longeren met mijn jonkie heb ik die om. Met rijden gebruik ik meestal beenbeschermers (trizone allround of pijpousen), omdat hij dan minder aantikt.
Ik gebruik vrijwel altijd peesbeschermers. Vangen de klap inderdaad beter op. Beenbeschermers 1x gebruikt maar direct weer aan de kant gelegd. Mijn paardje heeft er een blessure aan overgehouden. Sinds ik de peesbeschermers gebruik gaat het alweer stukken beter, maar het is nog niet optimaal. En ja, het was een harde klap