Barefoot Pad schoonmaken , wat is de beste manier ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Barefoot Pad schoonmaken , wat is de beste manier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 11:21

Hoe kan je het beste een Barefoot Pad schoonmaken ? Ik heb er nu 2 en heb ze beide in de wasmachine op korte was programma en 40 graden laten wassen. Een pad met speciale wasmiddel voor schapenbont dekjes en de 2e heb ik gewassen met een klein beetje gewone wasmiddel.

Nu mijn vraag hoe doen andere Bokkers die een Barefoot pad hebben hoe houdn jullie die schoon ? En hoe vaak wassen jullie de pad ?

Kitty_

Re: Barefoot Pad schoonmaken , wat is de beste manier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:15

Eerst goed alle losse haren uit de pad halen met een borstel of furminator, daarna op een wolwas programma, max 40 graden met wasmiddel voor wol of fijnwasmiddel en daarna stop ik de pad op een vrij koud programma in de droger. Dit is hoe ik de Kifra-pad was en voorheen mijn Barefoot pad waste :-)

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:25

Je kunt daarna nog met de stofzuiger de haren uit het wollen deel zuigen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 19:54

Dank je wel allebei voor de tip. !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:55

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:57

Ik doe hem niet te vaak in de wasmachine, omdat ik merk dat hij dan toch sneller achteruit gaat.
Nadat hij in de wasmachine is geweest laat ik hem na gebruik telkens helemaal uitdrogen, vervolgens onthaar ik hem en op alle harde/huidvet/nog bezweette stukken gebruik ik water/tuinslang met een borstel en vervolgens laat ik hem weer uitdrogen. Pad is zeker al 7 jaar oud en ik gebruik hem op lange ritten (3+ uur) minstens 2 x per week. Blijft 'ie erg goed van :j