Bedankt dat je in ieder geval de moeite doet om dit topic te lezen, want echt, wat is een springzadel vinden moeilijk.
Ik heb op mijn smal gebouwde paard nu een veelzijdigheidszadel liggen, om precies te zijn de kieffer Munchen, 17 inch en boommaat 32.
Ik heb dit zadel vorig jaar bij Divoza Leek gekocht en we hebben het daar met een winkelmedewerker ook op mijn paard gepast.
Aangezien mijn paard toen vijf jaar was en nog maar drie maanden onder het zadel was, weet ik niet of het zadel nu nog wel goed past.
Nu eerst een foto van mijn paard, voor het idee erbij, ik denk dat dit de foto met het beste totaalbeeld is:

Nu zoeken we voor een springzadel en het handigst leek mij om naar Divoza te gaan en daar weer één te kopen, maar ik zag dat ze niet veel passende zadels hadden. Dus dacht ik dat we dan misschien het beste één ergens tweedehands konden kopen en met dat zadel + mijn paard naar Divoza te gaan en dan kijken of hij daar goed passend gemaakt kan worden en anders hem weer terug brengen.
Maar dan heb ik natuurlijk eerst wel een zadel nodig die redelijk past.
Ik heb een aantal tweedehands zadels gevonden en nu wou ik aan jullie vragen wat jullie ervaringen met deze zadels zijn en wat jullie het beste lijkt.
Hier de zadels die ik gezien had:
Br Jos Lansink close contact champion II, deze is nieuw en heeft een medium boom, het is bieden vanaf €600,-.
Kieffer Nobert Koof, weinig gebruikt en in nette staat, met een medium boom en een vraagprijs van €500,-.
Kieffer Jump Varrio, bijna nieuw, medium boom, geen vraagprijs.
Prestige appaloosa, goed onderhouden, boommaat 32, vraagprijs €700,-.
Ik had ook twee Stubben Edelweis de luxe zadels gezien. Eén van drie jaar oud en één van 1 jaar oud. Bij die van drie jaar oud staat de boommaat niet bij maar bij de ander staat boommaat 31. Die van 1 jaar oud heeft een vraagprijs van de helft van de nieuwprijs.
Kent en Masters s-line, als nieuw, medium kopijzer, vraagprijs €800,-.
Passier paragon, boommaat 31 medium/wijd, goed onderhouden, vraagprijs €425,-.
Prestige Sidney, boommaat 32, weinig gebruikt, vraagprijs €1350,-.
Prestige Goldstar, boommaat 33, 3 jaar oud, zeer goede staat, vraagprijs €1500,-.
Prestige Versailles, boommaat 33, 3 maand gebruikt, zeer netjes, vraagprijs €1500,-.
Dat waren ze, een heleboel dus, je ziet dat er wel verschillende boommaten tussenstaan, aangezien ik niet weet of dit kieffer zadel met boommaat 32 nog goed past, heb ik niet gelijk alle andere boommaten er uit gefiltert. Ik weet namelijk ook niet of boommaten per merk nog erg verschillen. Ik heb hier dus ook nog een aantal van boommaat 31 tussen staan, ik denk dus dat dat wel te klein is, of niet?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, heel erg bedankt alvast!