Pfiff zadel - ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pfiff Zadels ervaringen

Pfiff Gino
1 (12%)
Pfiff New Lord
1 (12%)
Goed
1 (12%)
Matig
1 (12%)
Slecht
4 (50%)
Anders, namelijk...
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8

nontie

Pfiff zadel - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:50

Hoi hoi,

Ik vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met de zadels van Pfiff en dan met name de New Lord en de Gino.

En dan vraag ik me met name ook af hoe de boommaat valt. Mjin paard heeft namelijk een smalle, smal/medium hoge schoft, wat het zoeken naar een zadel moeilijk maakt.

Ik heb al een handelaar in deze zadels gevraagd hoe de boom valt en heb daar als antwoord gekregen:
Citaat:
De zadels van Pfiff vallen over het algemeen niet breed, het is eerder een smalle medium. Wellicht kan je tegen die tijd de pfiffs wel even proberen!

Echter staat op hun site dat zij niet deskundig zijn om een zadel passend te maken en hierop te oordelen dus zal er uiteindelijk wel een zadelmaker bij moeten komen. (Voor zover ik zag kon je wel een testzadel voor een dag huren, dit zou gunstig zijn, zadel ophalen en doorrijden naar zadelmaker om te controleren.)

Maar echt ervaringen over de zadels kan ik nergens vinden. Ja heel veel mensen die negatief zijn omdat het van een nepleer/kunststof zou zijn en gezien de prijs niet hoge kwaliteit genoeg en zij verwachten dat je binnen no-time een geblesseerd paard hebt. Hiervan vraag ik mij af hoeveel van deze mensen überhaupt dit zadel hebben geprobeerd en dus nu met een geblesseerd paard zitten.

Ik ben dus opzoek naar specifieke ervaringen van mensen die al een maand of langer met een van deze zadels rijden.

Opmerkingen als: ga gewoon opzoek naar een tweedehandszadel van een bekender/beter merk hoef ik niet, daar heb ik dit topic niet voor gemaakt. Stuur me dan maar een PB, maar ik ben me er heus wel bewust van en spoor regelmatig marktplaats/boktmarkt af.

Anoniem

Re: Pfiff zadel - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:53

De New Lord ging hier binnen notime stuk. Was echt hele slechte kwaliteit... Als klap op de vuurpijl brak de boom ook spontaan tijdens het rijden.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 15:38

Yvank_ schreef:
De New Lord ging hier binnen notime stuk. Was echt hele slechte kwaliteit... Als klap op de vuurpijl brak de boom ook spontaan tijdens het rijden.

Oh dat is inderdaad drama en ook niet zo leuk. Voor welk zadel heb je daarna gekozen?

Verder nog mensen met ervaringen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:40

Toegegeven: ook ik heb geen persoonlijke ervaringen met deze zadels. Gelukkig niet. Want een splinternieuw zadel voor 160 euro? Daar moet je gewoon van tevoren al van beslissen om dat nooit te doen. Ervaringen of geen ervaringen. En misschien wil je het dan niet lezen, maar de binnentechniek en uitvoering van dergelijke zadels zijn gewoon écht minderwaardig en potentieel schadelijk voor je paard. Dat hoeft niet te betekenen dat binnen nu en een half jaar je paard kapot is, maar waarom zou je dat risico willen nemen?

En 'een maand of langer'? Een goed zadel gaat een leven lang mee (veranderende paarden daargelaten). Een zadel dat 'al' drie maanden niet kapot is gegaan is niet per definitie een goed zadel.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:24

Ik heb een pfiff zadel gehad, een oudere en die heb ik alleen weggedaan omdat ik over ging stappen naar een dressuurzadel. Ik vond dat een heel fijn zadel, maar ik weet bijna wel zeker dat het 1 van de duurdere zadels van pfiff was, omdat het leer en de zit daarvan heel fijn was. Je hebt namelijk ook pfiff zadels van 1200 euro en ook dat is niet eens een hoge prijs voor een zadel.
Ik heb wel een new lord in mijn handen gehad, door dat zadel wat ik eerst had was ik wel nieuwsgierig, maar dat had bij lange na niet die kwaliteit en ik vond hem erg 'nep' aanvoelen, heb dat dus toen ook niet gedaan. En op basis daarvan zou ik zeggen doe het niet, een zadel moet jaren meegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:30

nontie schreef:
Yvank_ schreef:

Oh dat is inderdaad drama en ook niet zo leuk. Voor welk zadel heb je daarna gekozen?

Verder nog mensen met ervaringen?

Pff even denken ook een pfiff maar dan een duurdere.. Nu zou ik nooit weer zo''n zadel als new lord gekocht hebben hoor maargoed was toen 15 wist er nog weinig van af :=

Op mijn huidige paard heb ik een Rossner liggen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 06:58

Aah ja precies.
Rossner is niet aanpasbaar naar ons paard volgens divoza. Kan onze zadelmaker zelf nog wel eens er naar vragen maar geheid dat de vulling er helemaal uit moet.

Ik heb deze pfiffs nog nooit zelf gezien maar jullie geven aan dat de kwaliteit van het kunststof dusdanig slecht is/doet voorkomen.
Ben benieuwd of er meer ervaringen zijn.

Was enkel benieuwd naar ervaringen voor ik de zadels zou overwegen te proberen. Mijn zoektocht naar een goed zadel gaat sowieso verder. (Iets met een speld in een hooiberg)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:16

Geen ervaring met jou genoemde zadel maar wel met de pfiff amaretto geweldig zadel je moet dan wel van een gedwongen zit houden. Heb ook ooit op een goedkopere versie van de pfiff gezeten maar dat was toch wel echt een verschil, zat niet erg fijn.

Succes met je zoektocht.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:21

Ik heb een pfiff zadel gehad. Ik had een Ammeretto dressuurzadel 18 inch fit 3. Ik had deze fit 3 op mijn smalle fjord liggen. Ik heb hier zo'n 1 jaar mee gereden. Echter is de ammeretto betere kwaliteit dan de soorten die jij hebt opgezocht.

Het is wel zo dat de zitting en de kussens wat aan de harde kant zijn. Maar qua kwaliteit was het na een jaar niet verreden en de zweetbladen zagen er ook nog goed uit. Je ziet het op de pfiff site ook direct dat de Ammeretto mooiere kwaliteit.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 08:36

Helaas valt de Amaretto ver buiten budget, die had ik ook al gezien.
Of ik moet een hele goede baan krijgen, maar om een zadel van 1000 aan te schaffen voor je bijrijdpaard is ook wel overdreven.
Beste voor het paard uiteraard, maar dan gaat de eindeloze zoektocht naar een 2e hands verder.
Bedankt voor jullie reacties!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:21

nontie schreef:
Helaas valt de Amaretto ver buiten budget, die had ik ook al gezien.
Of ik moet een hele goede baan krijgen, maar om een zadel van 1000 aan te schaffen voor je bijrijdpaard is ook wel overdreven.
Beste voor het paard uiteraard, maar dan gaat de eindeloze zoektocht naar een 2e hands verder.
Bedankt voor jullie reacties!

Dat is inderdaad begrijpelijk! Ik heb de ammeretto destijds voor 400 tweedehands gekocht.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:31

Divoza... heb je het ook over een...

Nee heb een aantal keren een pfiff in handen gehad. Maar ook ik vind ze niet zo... wauw.

Ik ben nu aan het kijken naar n storm dutch desire zadel. Maar daar zijn maar weinig mensen die zon zadel hebben.

Nee dan heb ik liever een wintec dan n pfiff

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:37

Niet doen. Zoek liever 2ehands naar een betrouwbaarder merk zadel dat zou kunnen passen dan deze rotzooi te kopen. Je kan beter een iets duurdere investering maken, dan 5 keer een goedkoop prulzadel te kopen. Geloof me, been there done that.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 10:30

maralyn schreef:
Divoza... heb je het ook over een...

Nee heb een aantal keren een pfiff in handen gehad. Maar ook ik vind ze niet zo... wauw.

Ik ben nu aan het kijken naar n storm dutch desire zadel. Maar daar zijn maar weinig mensen die zon zadel hebben.

Nee dan heb ik liever een wintec dan n pfiff

Tja divoza inderdaad.. geval apart, prima om een rijbroek te kopen maar zadels is een drama.

storm dutch desire heb ik ook nog niet eerder van gehoord.
Maargoed, mijn oog is ook al op 2 zadels gevallen die mogelijk passen, echter verzonden is verkocht en beide engelse merken die niet bekend zijn.
Is zo'n twijfelachtig risico die je dan neemt..

Wintec wil ik niet aan beginnen, collega heeft soortgelijke bouw met haar paard en die heeft wintec gehad, maar de verwisselbare boom brak. Verder hier in de buurt meer slechte ervaringen..