Ik vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met de zadels van Pfiff en dan met name de New Lord en de Gino.
En dan vraag ik me met name ook af hoe de boommaat valt. Mjin paard heeft namelijk een smalle, smal/medium hoge schoft, wat het zoeken naar een zadel moeilijk maakt.
Ik heb al een handelaar in deze zadels gevraagd hoe de boom valt en heb daar als antwoord gekregen:
Citaat:De zadels van Pfiff vallen over het algemeen niet breed, het is eerder een smalle medium. Wellicht kan je tegen die tijd de pfiffs wel even proberen!
Echter staat op hun site dat zij niet deskundig zijn om een zadel passend te maken en hierop te oordelen dus zal er uiteindelijk wel een zadelmaker bij moeten komen. (Voor zover ik zag kon je wel een testzadel voor een dag huren, dit zou gunstig zijn, zadel ophalen en doorrijden naar zadelmaker om te controleren.)
Maar echt ervaringen over de zadels kan ik nergens vinden. Ja heel veel mensen die negatief zijn omdat het van een nepleer/kunststof zou zijn en gezien de prijs niet hoge kwaliteit genoeg en zij verwachten dat je binnen no-time een geblesseerd paard hebt. Hiervan vraag ik mij af hoeveel van deze mensen überhaupt dit zadel hebben geprobeerd en dus nu met een geblesseerd paard zitten.
Ik ben dus opzoek naar specifieke ervaringen van mensen die al een maand of langer met een van deze zadels rijden.
Opmerkingen als: ga gewoon opzoek naar een tweedehandszadel van een bekender/beter merk hoef ik niet, daar heb ik dit topic niet voor gemaakt. Stuur me dan maar een PB, maar ik ben me er heus wel bewust van en spoor regelmatig marktplaats/boktmarkt af.