zadelprobleem, welk bruine zadel voor een beperkt budget

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

zadelprobleem, welk bruine zadel voor een beperkt budget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:15

Hoi :D

ik ben sinds een paar weken opzoek naar een nieuw zadel aangezien mijne uitscheurt bij het zitvlak. We zijn hier al mee naar de zadelmaker geweest maar die zegt dat dat niet te repareren is, helaas...

ik wil graag weer een veelzijdigheidszadel, net zoals mijn oude, alleen kan ik geen mooi bruin zadel vinden in mijn prijsklasse. Nu dacht ik, misschien een springzadel dan? ik spring 1x in de week, heeeeel af en toe een keer 2x (nog niet heel hoog, mijn pony is pas 4, bijna 5) en verder maak ik buitenritten of dressuur ik in de bak (meer buitenritten dan dressuur). Ik vroeg aan de meiden in mijn les wat voor zadel zij hebben en twee hebben een vzh zadel en die zeggen dat ik weer een vzh zadel moet nemen, en 1 vriendin zegt dat ik een springzadel moet kopen, omdat die heerlijk zitten (zegt ze). Alleen ben ik bang met een springzadel dat mijn houding eraan gaat :') (die toch al niet heel goed is).

Nu heb ik een heel mooi zadel gezien in mijn prijsklasse, dat is deze: http://www.piafferuitersport.nl/zadels- ... del-galaxy alleen heb ik geen ervaringen met dit merk of het zadel zelf (jullie misschien wel?) Of hebben jullie misschien andere zadels, tweedehands mag natuurlijk ook, die binnen mijn budget passen?

mijn budget is echt max. tot de 400,-

alvast bedankt! :D

edit: in de toekomst wil ik graag de springsport/kant op, dressuur heb ik niet veel mee (natuurlijk wordt dit wel bijgehouden ;) ) dus misschien helpt dat ook met het kiezen van een zadel

Luf_Midnight

Re: zadelprobleem, welk bruine zadel voor een beperkt budget

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:22

Ik denk dat je voor 400 euro een heel leuk tweedehands zadel kan vinden op marktplaats ofzo
Zo'n goedkoop nieuw zadel zou ik nooit opmijn paard leggen.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:24

Luf_Midnight schreef:
Ik denk dat je voor 400 euro een heel leuk tweedehands zadel kan vinden op marktplaats ofzo
Zo'n goedkoop nieuw zadel zou ik nooit opmijn paard leggen.

ik heb (letterlijk) heel marktplaats en de boktmarkt en andere sites afgezocht maar vond niks... zal nog wel even een keer kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:26

Als je je paard langer mee wil laten gaan, kun je beter geen nieuw zadel kopen voor dat bedrag. :)
Ik heb er eentje gehad, iets duurder nog en daar kwamen de spijkers door de kussens heen gestoken.

Tipje, op Facebook zijn verschillende groepen speciaal voor paardenspullen.
Daar kun je ook een oproepje plaatsen of lekker rondkijken. :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:30

KoudbloedKim schreef:
Als je je paard langer mee wil laten gaan, kun je beter geen nieuw zadel kopen voor dat bedrag. :)
Ik heb er eentje gehad, iets duurder nog en daar kwamen de spijkers door de kussens heen gestoken.

Tipje, op Facebook zijn verschillende groepen speciaal voor paardenspullen.
Daar kun je ook een oproepje plaatsen of lekker rondkijken. :)

phoe :oo dat is dan wel een heel erg slecht zadel zeg 8)7

Daar zal ik eens naar kijken! bedankt! :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:35

Ik had trouwens nog een vraag, is het slimmer voor mij om een vzh zadel te kopen of een springzadel? (had ik ook al in de openingspost gezet maar is waarschijnlijk niet goed over gekomen :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:37

Ligt een beetje aan je paard.
Een springzadel komt verder over de schouder dan veelzijdigheid of dressuur, dus je een kort gebouwde pony hebt, kun je beter voor een vzh gaan.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:41

KoudbloedKim schreef:
Ligt een beetje aan je paard.
Een springzadel komt verder over de schouder dan veelzijdigheid of dressuur, dus je een kort gebouwde pony hebt, kun je beter voor een vzh gaan.

mijn pony is een new forest d-pony van rond de 147, haar rug is zeker niet lang maar ook niet heel kort vind ik? foto's staan wel in mijn profiel. Ik vind een vzh zadel heel fijn en zit ook goed met dressuur, maar ik kan het niet vergelijken want heb nog nooit met een springzadel gereden :o

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:42

Afbeelding

om deze knol gaat het hahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:43

Als ik heel eerlijk ben, zou ik toch even doorsparen en een zadelmaker laten komen.
Dan kun je zadels passen en als er eentje bij zit die voor jullie beide goed ligt, kun je dat merk en type eventueel tweedehands opzoeken.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:48

KoudbloedKim schreef:
Als ik heel eerlijk ben, zou ik toch even doorsparen en een zadelmaker laten komen.
Dan kun je zadels passen en als er eentje bij zit die voor jullie beide goed ligt, kun je dat merk en type eventueel tweedehands opzoeken.

dat is misschien inderdaad wel beter ja, alleen werk ik nog niet (wordt vrijdag 15) en krijg 5,- zakgeld per week dus dan duurt het nog wel even :\ en ik ben bang dat mijn oude zadel straks helemaal uitscheurt en dat hij dan niet meer goed ligt (logisch) en dat rijd natuurlijk ook niet lekker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:49

Heb je al wintec geprobeert? Het is dan wel geen leer, maar wel goede kwaliteit en binnen je prijsklasse te vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:51

Mijn zadelmaker had voor dat budget ook al wel wat zadels hoor, maar het lijkt me belangrijker dat hij past dan dat hij bruin is eigenlijk.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:53

vuurneon schreef:
Heb je al wintec geprobeert? Het is dan wel geen leer, maar wel goede kwaliteit en binnen je prijsklasse te vinden.

ik weet niet waarom, maar ik heb het niet zo met wintec... heb op een of andere manier toch liever leer... maar als er niets anders is wil ik het wel uitproberen!

Azmay schreef:
Mijn zadelmaker had voor dat budget ook al wel wat zadels hoor, maar het lijkt me belangrijker dat hij past dan dat hij bruin is eigenlijk.

Mag ik vragen wie jouw zadelmaker is? :o Natuurlijk is het belangrijker dat hij past dan dat hij bruin is haha, maar ik heb alles in het bruin dus is een beetje raar als ik opeens een zwart zadel heb :D en ik vind bruin ook mooier bij mijn pony staan

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:55

NoaHD schreef:
Azmay schreef:

Mag ik vragen wie jouw zadelmaker is? :o Natuurlijk is het belangrijker dat hij past dan dat hij bruin is haha, maar ik heb alles in het bruin dus is een beetje raar als ik opeens een zwart zadel heb :D en ik vind bruin ook mooier bij mijn pony staan

Weet ik al niet meer, maar bel gewoon eens een paar zadelmakers met tweedehands zadels of ze wat hebben binnen je budget. Een passend zadel is wel zo enorm belangrijk :j

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 19:04

Azmay schreef:
Azmay schreef:

Weet ik al niet meer, maar bel gewoon eens een paar zadelmakers met tweedehands zadels of ze wat hebben binnen je budget. Een passend zadel is wel zo enorm belangrijk :j[/quote]

zal ik even naar gaan kijken, een zadelmaker in de buurt ;) vind ik ook! ik wil natuurlijk niet iets wat mijn pony pijn doet, zij moet ook plezier hebben in het rijden! :j

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 21:30

Verder nog iemand met tips?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:33

JC?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:36

Ik Zou gaan Voor een tweedehands merk zadel ...
Bruin is wellicht lastiger .
Maar anders laat je t bruin van t hoofdstel terug komen in dekjes of bruine singel ...
Je kan voor nu miss een zadel zitting overtrek gebruiken om scheuren niet erger te maken

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:38

Ik heb een thorowgood veelzijdigheid zadel in het bruin. Wel van kunststof, maar goede kwaliteit. Kopijzer is ook verwisselbaar, dus als je pony qua bespiering veranderd kan je dat ook gemakkelijk aan (laten) passen.
Die van mij was volgens mij 499,- maar de zadelmaker van wie ik het zadel hebt verkoopt de pony maten voor 400 euro, dacht ik. Komt dan wel nog een consult bij.
Ben zeer tevreden over het zadel!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:43

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:48

Tekna club veelzijdigheid. Te leveren in bruin. 399 nieuw. Op internet zelfs nog goedkoper te vinden.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 09:37

Zirkonia schreef:
Ik weet niet waar je vandaan komt.. Maar Thorowgood heeft fijne bruine zadels in een lagere prijsklasse..

Lederlook; foto van bokker Tancreda4 via google
[ Afbeelding ]

Kunsstof/suede
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Edit: Janneke_s heeft dezelfde gedachte! :))

Dat zadel in het leer ziet er wel erg mooi uit! maar aan welke prijs moet ik dan denken? ik ga nog een keer opzoek!

JastieHorse schreef:
Tekna club veelzijdigheid. Te leveren in bruin. 399 nieuw. Op internet zelfs nog goedkoper te vinden.

dat is toch kunststof? ben toch echt naar een leren zadel opzoek... en als dat er niet is in mijn prijsklasse moet ik nog even door sparen

Zinzi_jewel schreef:
Ik Zou gaan Voor een tweedehands merk zadel ...
Bruin is wellicht lastiger .
Maar anders laat je t bruin van t hoofdstel terug komen in dekjes of bruine singel ...
Je kan voor nu miss een zadel zitting overtrek gebruiken om scheuren niet erger te maken

ja dat is misschien ook wel een idee, maar wil toch wel op den duur een bruine hahaha :o veeleisend :o

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:53

Ik zou gaan voor een vzh, een springzadel gaat snel vervelend zitten als je meerdere disciplines rijd.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:57

Tekna heeft wel hele mooie kwaliteit kunststof zadels dus ik zou zeker eens kijken of je in een ruitersport zaak in de buurt eens kan voelen/ zitten ik vond het erg mooi voor geen leer