welk vz zadel,hoge lang doorlopende schoft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

draff

welk vz zadel,hoge lang doorlopende schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:53

Ik heb een wintec zadel met uitgesneden kamer en verwisselbare boom,en deze is 5 maanden geleden nagekeken en bijgevuld , sinds kort heeft mijn paard aan de zijkant van zijn ruggewervel net voorbij de schoft een zwellingkje die na zo'n kwartier weer weg is en niet gevoelig bij aanraken na het rijden, de zweetplek van het zadel is normaal,bij de wervel geen zweetplekken.
schoft zelf ligt ook goed vrij.

toch lijkt me dan dat het zadel drukt,anders zou er geen zwelling komen. :+

mijn budget voor een ander zadel is zeer klein,ik wil dan ook een 2de hands zadel ,lijkt me altijd beter dan een nieuw goedkoop zadel,welk zadel zou op zijn schoft het beste liggen,wil een veelzijdigheisdszadel in maat 17.5 /18 inch.

Galexy

Re: welk vz zadel,hoge lang doorlopende schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:31

Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een zadel met dropped panels. Die bieden meer steun en een breder draagvlak naast de schoft speciaal voor paarden met een hoge schoft. Helaas is dit nog redelijk nieuw en dus zal je zo'n zadel tweedehands nog niet zo snel tegenkomen.
Kieffer heeft het als optie bij nieuwe zadels. Thorowgood heeft ook een high wither model. Er zullen nog wel meer merken zijn die dropped panels als optie verkopen.

http://www.kieffer-saddle.com/droppanel_en/

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:49

Lemetex heb ik goede ervaring mee voor mijn paard. Wel vaak met foam gevuld, maar zeer hoge kamer aan de voorkant.
Hoe is de rug van je paard voor de rest? Lang, kort, goed bespierd? Brede of smalle wervels? Welke boommaat heeft je paard?

draff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:21

Thorowgood zat ik ook naar te kijken,is ook een optie maar eigenlijk is de T8 net wat boven me budget de T4 is met een synthetische stoffen zadel,dat spreekt me minder aan,2 de hands is deze high wither in vz niet te vinden

dit is de rug van mijn paard afgelopen winter. hij heeft nu wel een flinke grasbuik :P

Afbeelding

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:43

Ik heb goede ervaringen met de VZH zadels van Kieffer. Ik had de Kieffer Munchen voor mijn oude verzorgpaard met dit type schoft. Heb het zadel toen voor een zachte prijs via marktplaats gekocht en toen ik het zadel op locatie had meteen laten controleren door een zadelpasservice. Heb het zadel jaren later verkocht met nog geen € 100 verlies. Kan dus ook een mooi waardevast item zijn, een A merk zadel dat je netjes onderhoud.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:53

Ik heb ook een paard met jouw paard's schoft en ik heb er een Kieffer VZH Garmisch Munchen op liggen met terug gesneden kamer. Ze zijn 2de hands voor een leuk prijsje te kopen als je de boommaat weet van je paard. Bij een goede zadelmaker kun je ieder geval de boom ook nog maximaal 2 maten laten vergroten en verkleinen mocht het nodig zijn.

Geen lagere kwaliteitszadels meer voor mij. Echt kwalitatief leer zit en blijft het beste plus je kunt ze later ook nog is verkopen voor een leuke prijs.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:32

Kan het niet zijn dat de boom te smal word nu hij dikker is door het gras?