D. de Wispelaere (Equestor) close contact zadel, aanpasbaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

D. de Wispelaere (Equestor) close contact zadel, aanpasbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:17

Ik ben al enkele jaren erg blij met mijn David de Wispelaere close-contact zadel, maar nu mijn merrie (net 7) toch minder schoft lijkt te houden als waar we mee begonnen (ze begint uit te zwaren) wordt de boom van dit zadel helaas te krap voor haar.

Dit is wat de beschrijving van het zadel is:

Citaat:
Revolutionair close-contact dressuur zadel ontwikkeld samen met David de Wispelaere. Therapeutische werking bij paarden met ernstige rugproblemen door de optimale drukverdeling, stabiele ligging en kussens gevuld met deels foam en wol. Paard kan fantastisch op de zit gereden worden, met weinig hulp wordt veel effect bereikt.

Is er iemand die ervaring met deze zadels heeft, of zadelmaker is, die mij kan vertellen of ik dit zadel kan laten aanpassen zodat hij weer goed past op mijn paard? Of is die droom hopeloos en kan ik hem beter te koop zetten en hopen dat hij genoeg oplevert voor een 2e hands zadel dat wel past?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:44

Shanna schreef:
Ik ben al enkele jaren erg blij met mijn David de Wispelaere close-contact zadel, maar nu mijn merrie (net 7) toch minder schoft lijkt te houden als waar we mee begonnen (ze begint uit te zwaren) wordt de boom van dit zadel helaas te krap voor haar.

Dit is wat de beschrijving van het zadel is:

Citaat:
Revolutionair close-contact dressuur zadel ontwikkeld samen met David de Wispelaere. Therapeutische werking bij paarden met ernstige rugproblemen door de optimale drukverdeling, stabiele ligging en kussens gevuld met deels foam en wol. Paard kan fantastisch op de zit gereden worden, met weinig hulp wordt veel effect bereikt.

Is er iemand die ervaring met deze zadels heeft, of zadelmaker is, die mij kan vertellen of ik dit zadel kan laten aanpassen zodat hij weer goed past op mijn paard? Of is die droom hopeloos en kan ik hem beter te koop zetten en hopen dat hij genoeg oplevert voor een 2e hands zadel dat wel past?

Wij hebben zelf een equestor gehad ander type en vriendin Zelfde type als jou.
Helaas hadden hun het zelfde probleem.kussens zijn van dit zadel biet aanpasbaar. Omdat ze van foam zijn. Tenzij je alles eruit trekt en er wol in stopt. Zo is het zelfde als de boom. Volgends mij kreeg je dan een ander merk boom erin maar kosten plaatje was niet zo leuk. Daarom de zadels verkocht en vriendin ook. Je kon beter je zadel te koop zetten en weer ander zoeken of zelfs het geld van de reparatie erbij doen had je een heeel knap zadel

Anoniem

Re: D. de Wispelaere (Equestor) close contact zadel, aanpasbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:03

Daar was ik al bang voor, de kussens zijn nog helemaal goed echter is de boom wat krap voor mijn (ronde) fries..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:01

Shanna schreef:
Daar was ik al bang voor, de kussens zijn nog helemaal goed echter is de boom wat krap voor mijn (ronde) fries..

Ka ik bedoelde meer om te zeggen dat er zo weinig aan te passen valt aan dit zadel. Met onze equestor kon niemand wat. Ja kon wel zadel moest helemaal uit elkaar gehaald worden. Wij hebben zadel dus ook weer verkocht.en vriendin ook. Nu zoek ik zelf ook weer een equestor. En ik koop hem iets ruimer voor mijn kwpner zo dat ik eerst met een bondje kan rijden. En later misschien zonde. Zo hoop ik dan ook lange van het zadel te kunnen genieten. Maar misschien kan je equestor zelf bellen?. Weet alleen dat ze heel slecht aangeschreven staat als persoon zelf. Daarom zijn wij niet met hun in zee gegaan

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:02

Of je probeerd iemand te zoeken die het wil proberen bij jou in de buurt om boom breder te maken. Je kan het natuurlijk altijd even vragen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:32

Volgens mij is de boom niet breder of smaller te maken van Equestor.
Dat heeft te maken met het materiaal waar de boom van gemaakt is.
(volgens mij is dit hout van equestor)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:48

Ik heb hier nog een Equestor Dewispelaere dressuurzadel liggen met redelijk brede boom...was bedoeld voor mijn PRE...maar is een no go geworden jammer genoeg, want het zadel zit echt heerlijk.
Je kan mijn zadel wel proberen als je wil...van waar ben je ergens ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:18

Omgeving [plaatsnaam], wat is de boommaat?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:25

Oei, dat is niet bij de deur :+
Boommaat 33...zou dat kunnen ? Zo staat het in elk geval op de factuur die ik hier nog gevonden heb.
Zit is een 18inch. Model De Wispelaere GP short

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:15

Er staat er ook eentje op de markt (die is van mij geweest haha).

Zadel zat heeeeerlijk maar is te breed aangemeten.
Leek eerst goed te gaan maar paard begon steeds minder fijn te lopen.
Toen hebben ze het zadel zover bijgevuld dat het knoerthard werd.
Paard begon steeds meer verzet te tonen.
Andere zadelmaker erbij, overmatige vulling er uit laten halen en verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:02

Op dit moment heb ik enkel budget om te ruilen haha, is er iemand daarvoor in? Ik zal morgen even kijken welke boommaat ik heb ;)

Bij deze enkele foto's van mijn zadel op mijn paard, geen al te beste foto's maar voor een indruk, ik heb de close contact dressuur in het bruin/ zwart. Zou ook graag zo'n zelfde terug krijgen maar dan breder haha!
Hier is al wel te zien dat het zadel wat te hoog op de schoft ligt, ik hoopte eigenlijk dat ze door de training wat zou afslanken maar helaas..

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-15 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:09

Heb je al met equestor zelf gebeld?
Als het hout met metaal is kunnen ze hem wellicht opsturen voor een breder ijzer.
Soms kun je hout met metaal ook wel licht oprekken, maar dan is wel je garantie er af. Dat heeft eigenlijk ook alleen maar zin voor kleine veranderingen omdat de verhoudingen anders niet meer kloppen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:44

wat gaaf Shanna, die spinnen op je paard!

hoe heb je dat gedaan?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:21

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:19

Die spinnen :') :')
Mijn zadel is wel gewoon zwart.
Ruilen ben ik niet zo veel mee, want heb geen paard die onder een Equestor past :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:32

Haha de spinnen heb ik gemaakt met een sjabloon uitknippen en daaromheen spuiten met haar-spray (van de carnaval), was voor een halloween-wedstrijd, en gezien het weer leek stoepkrijt mij niet ''stevig'' genoeg).

Ik denk dat ik mijn zadel eerst maar eens te koop/ te ruil ga aanbieden en dan kijken wat het worden gaat. Wel jammer want hij zit echt heerlijk (en daardoor ben ik nu verwent en wil ik er niet op achteruit gaan) dus ik hoop maar dat ik een leuke ruil kan maken met iemand!

Dank jullie voor de reacties!