[WN] westerndekje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charellelove

westerndekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 16:30

hoi hoi ik heb een western zadel maar geen western dekje.
is dit erg of kun je bij zoon zadel ook zonder dekje rijden want er zit wel een bontje onder. of kun je met een dressuur of spring dekje rijden.het jammeren is wel dat het een klein zadel is voor een shet en kon dus ook geen echte western dekjes vinden in die maat. :(
alvast bedankt :D

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:06

Als je dat niet weet, durf ik bijna niet te vragen wat voor zadel je hebt, maar da's dan vast geen Bob's :D

Maar ja, er moet een westernpad onder. Westernpads zijn dikker dan gewone dekjes, omdat een westernzadel geen kussens heeft zoals een Engels zadel.

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 17:12

My_Little_P schreef:
Als je dat niet weet, durf ik bijna niet te vragen wat voor zadel je hebt, maar da's dan vast geen Bob's :D

Maar ja, er moet een westernpad onder. Westernpads zijn dikker dan gewone dekjes, omdat een westernzadel geen kussens heeft zoals een Engels zadel.

ik heb echt geen idee wat voor zadel het is ik wist alleen dat het een western zadel was :P

Azmay

Re: westerndekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:14

Is het zadel wel recht en past het goed? Anders maakt het niet uit wat je er onder legt, dan rijd je hoe dan ook je paard kapot. Overigens moet ook onder een goed passend western zadel een goede pad worden gelegd.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:15

Als je niet zo veel verstand hebt van westernzadels, weet je dan wel zeker dat hij past?

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 17:47

ierusju schreef:
Als je niet zo veel verstand hebt van westernzadels, weet je dan wel zeker dat hij past?

ik heb hem gekocht voor een shet en de mensen waar van ik hem kocht zijden dat het een shetlander zadel was maar het is echt een sierzadeltje want de pony loopt ooit wel mee met een optocht ofzo dus dan zit er niemand op of ja soms vragen mensen of hun kindje er even op mag maar dat is dan voor een paar tellen om een foto te maken ofzo iets dus word niet echt mee gereden is het dan nodig om een pad te gebruiken
sorry uitleg was niet heel duidelijk was vergeten te zeggen dat er niet echt veel op gereden werd :D

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:50

Ik heb er geen verstand van hoor, maar ondanks dat er niemand op gaat zitten, het zadel moet toch nog steeds goed liggen? :?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:58

Meid je gaat je pony zijn rugje kapot doen! Laat een zadelmaker komen voor een goed passend zadel. Want hoe ik dit hoor heb je je zomaar wat laten aansmeren!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:15

Och ja, voor dat gebruik hoef je toch geen zadelpasser te laten komen. Wel zou ik een kleine westernpad kopen en die eronder doen. Hoeft niet de wereld te kosten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:52

Ik heb 2 rode met print voor een shet. Je mag er wel eentje overnemen evt?