HH switch dressuurzadel vs wintec pro vs ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cashlee

HH switch dressuurzadel vs wintec pro vs ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:12

Momenteel heb ik een wintec pro dressuurzadel op mijn haflinger liggen. Ben zelf erg tevreden met dit zadel! Alleen wordt de boom (witte) te klein voor mijn haflinger. Er is mij verteld dat ik geen paarse boom in dit zadel kan leggen en dan moet overstappen naar de wide. Helaas is dat geen dressuurzadel.
Nu ben ik dus aan het kijken voor andere zadels en kwam toen Harry's horse switch tegen. Lijkt qua uiterlijk op de pro van wintec maar moet breder te maken zijn. Wat is de kwaliteit van dit zadel? Wat kan ik verwachten tav de wintec pro?
Of moet ik naar een heel ander zadel gaan kijken?

Wil het liefst een kunstofzadel met diepe zit. Verwisselbare boom is een pre.

Alvast dank voor het mee denken!

Sadira

Re: HH switch dressuurzadel vs wintec pro vs ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:14

Wintec Wide kan ook prima dressuur zijn, hoor. Hebben wij ook.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:23

Als het past, past het. Dat is het enige wat ik kan zeggen. Ik ben totaal niet van de goedkope kunststof zadels, maar nogmaals, past het, past het. Zadelmaker erbij dus :j

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 20:30

De zadelmaker is geweest en die vertelde dus dat mijn zadel (helaas) niet meer goed ligt. Hij had op dat moment geen zadels bij waar ik interesse in had dus heb een afspraak gemaakt voor eind volgende week. Ben zelf ook alvast wat aan het rond kijken.

Aleeneh, ik zal dat dan toch nog eens aankaarten bij deze zadelmaker! Hij zei namelijk dat de wide er alleen in veelzijdigheid is..

Thank alvast! Morgen maar eens in de winkel kijken naar de switch. Ben bang dat deze wel erg 'plastic' is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:32

Eventueel een kent en masters of een thorowgood? Waarom wil je perse een met vervangbare bomen, is je paard nog in de groei?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:37

Google het voor de lol eens: Wintec Wide Dressuur :) Ik kon net heel wat websites vinden namelijk.

Ik zit er bijna dagelijks op en hij rijdt prima hoor ;)

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 21:37

Celiien, Charlie is nu 6 jaar oud. Maar hij valt heel makkelijk af en komt heel makkelijk aan. Ook ben ik sinds kort anders aan het trainen en merk dat zijn lijf hierdoor anders (beter) ontwikkeld. Voorkeur voor kunstof omdat het licht is. Verwisselbare boom hoeft niet perse. Budget is €750,-

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:11

Met die gegevens(budget en eisen) zou ik gaan kijken naar een Tekna of een Thorowgood.
Persoonlijk zou mijn voorkeur gaan naar een thorowgood aangezien je daar veel meer aanpassings mogelijkheden hebt.(die kunnen zelf nog breder als de wintec wide!)
Ik heb de een HH zadel in mijn handen gehad maar qua prijs/kwaliteit niet te vergelijken met de gerenomeerde merken die kunststof zadel produceren.

PBjane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:16

Je kunt ook makkelijk een 1XL boom in je wintec doen, dat is de wijdste boom die in je zadel past. Anders is een wintec wide ( waar nog bredere bomen in passen) ook een goede optie.

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:35

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 11:43

Interessante link! Dank je wel! Zal me eens gaan verdiepen in thorowgood

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:51

Thorowgood is een aanrader. Heb er een op mijn Haf na wat zadelbeslommeringen en ben nog steeds tevreden.
Edit: Ik heb het cob model.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:48

Wintec zelf geeft aan dat je maar 2 maten kan afwijken bij hun zadels. Dus als je inderdaad op wit zit nu met de pro, dan kan je niet breder. Ik ben het daar wel mee eens met je zadelmaker. En waarschijnlijk had hij de dressuur niet op voorraad. ;) Wie weet kan hij hem voor je bestellen.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 21:47

Gistermiddag bij de ruitersportzaak geweest. De HH switch vind ik er wel erg goedkoop en plastic uitzien.
Thorowgood zag er inderdaad uit als betere kwaliteit! Helaas niet de diepe zit die ik gewend ben maar heb toch gevraagd of de zadelmaker 'm mee wilt nemen om te passen. Wie weet rijdt het toch lekker. Ze hadden ook zadels van Tekna. Is dat iets?

Zadelmaker zou ook wat tweedehandse leren zadels meenemen om te proberen. Hij zei dat de ainsley me waarschijnlijk wel zou bevallen. Mijn zadelmaker is geen handelaar van wintec en zei me dat hij echt niet wist dat de wintec wide er ook in dressuur uitvoering is. Hij gaat zich er nog even in verdiepen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:20

Ik heb zelf ook jaren thorowgood gehad op min fjord. Super zadels die super mee kunnen groeien met je paard, de bomen veranderen veel beter dan de wintec, ook balt het binnen je butget. Neem wel een type met wisselbare boom en niet de Fischjes, je moet er COB model nemen die zijn speciaal voor paarden met een korte rug zoal koudbloeden en de bomen van de COB versie zijn ook anders dan de normale versie

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:31

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 15:19

Gister met verschillende thorowgood zadels gereden, helaas bevielen ze mij niet erg goed.. Ik wil eigenlijk mijn heerlijk zittende wintec pro dan ook niet kwijt! Moet zeggen dat ik andere wintec zadels vaak ook niet erg lekker vind zitten.. Heb ook een ainsley gepast, dat zat opzich wel prima, moet alleen dan wel wennen aan leer.

Mijn zoektocht is dus nog niet ten einde! Ik wil een andere zadelmaker vragen of hij langs wilt komen met andere zadels in mijn prijsklasse.

Volgens huidige zadelmaker is mijn zadel oké en is het dus niet heel erg als ik er nog even mee blijf rijden. Charlie toont verder ook niet gevoelig op zijn rug o.i.d. Anders wordt het toch nog even doorsparen ben ik bang..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:40

thorowgood zijn lage kwaliteit zadels werd mij vertel. ik ga morden een tekna s-line veelzijdigheid bestellen voor mijn paard. Ik was over wintec net niet tevreden, ik kreeg erg last van mijn gewrichten daarbij

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 15:49

Zoe, hoe bevalt je tekna? Na gereden te hebben op thorowgood vallen die zadels af.. Iemand nog suggesties voor andere zadelmerken?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:37

Hij is nog in bestelling. Dus nog niet binnen helaas.